Thursday, August 22, 2013

Laparoscopic Endometriosis Part 1

Mode: Sharing is Caring

Apa yg aku share ni juz sedikit info....apa yg aku wat from zero to hero! Dari aku mula dpt detect yg aku ada cyst till operation! Bukan apa, sebab, macam aku, bila dapat tau benda ni, aku blur! & been asking myself, wut shud i do? how long the procedure will be held & bla bla bla.....So, sementara ingatan aku masih kuat ni, aku share la mana yg patut!

17/08/13 (7 Ramadhan 1434H)
Rasa dah x sedap badan semenjak 2 menjak ni. Tp, biasala, aku layan kan je....sbb aku rs, this is normal! puasa kan....but, apa yg aku rs ni end up dgn sakit yg teramat ms tgh nk iftar maghrib tu. Rasa sakit mcm mn? huhu~susah plak aku nk describe. Tp rs sakit ni mcm sakit yg aku masuk ER dulu. Ada N3 pasal tu...boley la cari dalam N3 yg lepas2. Klu x silap, tahun lepas punya N3. *aku malas nk bg link. Masa ni mmg aku rs nk makan pun sakit! Solat maghrib pun aku wat solat duduk.....so, boley imagine sendiri tahap kesakitan tu camne kan. Aku tanya cousin aku yg amek course nursing tu, dia kate maybe angin sebab puasa...dia suh aku minum air suam/panas banyak2x.....tp aku telan jugak pain killer time ni. Memang terus tertido lepas maghrib....sedar2 dah pukul 10. By this time, rs dah ok...& terus siap2 gagahkan diri utk ihya ramadhan!

19/08/13
Sakit yg aku rasa sejak hari rabu, x hilang.....sakit tu berpanjangan....tp bukan all the time! dia datang kadang2! So, aku amek keputusan utk pegi klinik. Pagi2 buta dah bgtau bos kemungkinan lewat atau Mc terus.....
Klinik Kesihatan Presint 9: klu ikut rasa hati yg berkecamuk ni, mmg rasa nk marah durang ni! Sejak aku menses teruk, memang klinik ni je yg aku pegi. & klu nk tgk rekod, ntah brp banyak mc yg aku dapat! Setiap kali pegi, x pernah sorang pun doc yg scan. Ada sekali tu aku mintak doc scan, dia ckp, susah nk scan, kene minum air banyak dulu sblm scan bla bla bla....aku pun x paham apa yg susah sgt nk scan!??? & standart reason dia bgtau aku....this is normal....nanti lepas kawen, shud be ok! ayat tu jela durang ni duk ulang2! muak  aku muakkkk tau dak!
Sama jugak kes nya hari ni! dia tekan2 je perut aku & cakap, angin! bg ubat angin! x tanya pun aku sakit tahap mana....hape pun x boley!
Time ni tergerak hati nk check kt Klinik Impian, Balakong as suggest by myBos....aku gagahkan diri utk pegi, even lokasi klinik tu samar2 je dalam kepala hotak aku!
Sesat u-turn…haisy, tu perkara biasa la….alhamdulillah, sampai jugak kan! Org ramai la pulak! Ber jam jugak rsnya aku tunggu! Tp serius berbaloi….Doc baik sangatttt!

Time ni, ms doc tanya keadaan aku, doc dah cakap..."mcm ada something wrong je"....terus doc scan, & terpampang punyala besar cyst tuh! Doc terus wat surat refer ke hospital....Doc siap bukak buku medic dia…& tunjuk gambarajah dalam perut bg aku faham! Ms doc terang ni, aku rs mcm aku di awang-awangan jerk….mcm caye x caye je!...haisyyy… 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...