Tuesday, March 29, 2016

Auto Vs Manual

Mode: Nak menyesal pun tiada guna, keputusan hampir 9 tahun yang lalu

Dulu masa mula2 nk beli kete, abah memainkan peranan penting. Ko tau lah, by that time everything kene tye dia kan. X kisah pOwn tp abah punya taste, tudiaaaaa.....penim ahkak!
Nyway aku nk kua kete kecik2 jerk....igt nk amek wira aeroback tu je. Pastu abg aku plak sebok kater, takkan aku nk pakai wira jugak, dah dia pun pakai wira! deyyyyy macha!! menjadi kudis ke kalau semua pakai wira pOwn! nyampahhhhhhh~
Pastu masa tuh kan zaman2 merempit. Gigihlah duk merayau ngan adik aku g tgk persona...pasal ms tuh persona baru kua.
Pastu, dah 3x borang abg aku anta nk order Gen2, pOwn x jadi jugak. Been rejected by Abah due to Gen2 kecik! haa? ko ghaser??? :D
Seingat aku, abah ada bawak kete aku 2x jerk. Masa nk alihkan kete depan bank psl by that time parking x de & masa hantar aku pegi emergency Hosp Kuala pilah due to my prolong fever (kind of Influenza) ~nauzubillah hu min zalik.
Masa yg 1st time abah bawak tu kan, dia cakap, sempit kete nieh....haha! padahal by that time stereng tu aku turunkan, mmg la klu dia bawak sempit! agaga~
Mcm mn boleh kua persona plak by the end? ada N3 dia sblm ni yg aku dah tulis.
 Pasal manual plak, aku punya bijak pandai ckp kat pakcik aku, manual minyak jimat! haha. Padahal auto la yg lagi jimat! cerdik berganda!! sekarang padan muka!!



Dodulu kemain bangga dgn sticker nieh weh! aku senyum2 simpul jerk kat laki aku pasal kete dia auto. Pastu bila dah mengandung, pandai plak nk ngendeng bawak kete laki aku kannnn...haa, padan muka! br ko tau merasa kaki x sampai nk tekan clutch habis! 
Then bila ada anak....ada 1 day anak aku meragam x mo duk seat dia....maka berpangkulah Umi sambil bfkan dia! amekkau msk gear pakai tgn kanan...kahkahkah
so skrg nieh sila beramai2 cakap padan muka kat aku sebab beli kete manual! dulu2 masa beli kemain ko kan x memikir sooon....kehidupan ko akan dtg! sekarang mendapat!!

Nasihat aku kpd para perempit2 kereta tegar yg acah2 nk main corner etc, kenangilah zaman tua anda aka zaman ada anak pinak segala. x yah gegatal nk rs x rock klu beli kete auto.

Sekian, pesanan pemandu berhemah :P

2 comments:

  1. Miahahahhahaaaa.......miahahahahhahaaaa lagiiiiii..tuuuu laaaaaaa..jual2

    ReplyDelete
  2. hutang mau habis sudah, now focus on benda lain...kete tolak tepi...pakai la smpai ke penghujung nyawa..lg pun tu kenangan yg ada dgn my Dear Abah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...