Saturday, August 27, 2016

Hargai Selagi Masih Ada

Mode: Keluarga adalah 1 sisi kehidupan yang tiada galang-ganti


I learn that, bukan semuanya baik dgn smartphone ni...
Especially nowadays...
Budak2 dah lagi teror wehhhh guna gadget dari aku!
Terkedumaknak!
Meanwhile, mcm2 plak aku tgk!
Cartoons nowadays pun dah mcm2 manipulasi...
Sajer nk bagi anak kecil kita yang masih berwarna putih dicorakkan dgn warna-warna hitam! negatif!
Please beware guys!  

In syaa Allah & Alhamdulillah, by now Harraz x pernah lagi aku bagi tengok youtube & wut so ever! Membesar bagai Umi & Daddy dulu ye Harraz!
X de gadget pun Umi & Daddy boleh je hidup seperti kanak-kanak normal!
Main lompat2, lari2, kejar2! main jelah nak, x yah nk terduduk pada 1 tempat sahaja mengadap gadget berjam2 x de keluar peluh, x berjalan ligat otak! Umi x nak mcm tu! X gembira hati Umi ni.

Org sekarang klu x de gadget x sah.
Hari tu ms raya, note aku rosak.
Kemain aman damai hidup aku x de gadget.
Hampir 2 minggu jugak kot x de.
But end up beli jugak yang lain, in terms of work, susah juga klu x bergadget ni.
Bos2 skrg bg arahan thru gadget jer, aisehhh.

Tu jelah nk cakap...
Ada gadget boleh, tp jgn sampai melalaikan...
Duk mengadap gadget boleh, tp jgn sampai lebih lama dari korang mengadap Quran!
Even worst, Quran pun nak baca camne x tau! Allah!
Smg kita dapat manfaatkan gadget nieh kepada benda2 yang baik...
In syaa Allah, kita semua cuba ok

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...