Tuesday, April 17, 2012

Roti MAMI

Mode: Dah berabad berlalu...agak2 my siblings igt lg x jenama roti nieh? *rindu nk makan roti panas2 br kua dr oven~

Aku da ngantuk, tp mcm nk tulis N3....dah ader dlm draf, so, continue jelaaaaa.......lagi pOwn da mintak permission dr owner pic, utk masukkan sedikit pic.....& owner pic kater, "utk kebaikan x pe.....tp jgn masuk yg besar2......takut org superimposed mcm yg UAI kater"....haih, semua2, mana2 ader je nama UAI nieh kan....~phew~

Roti yg aku nk cakap.....tepung....& apa2 yg sewaktu dgn'y.........bahan2 yg digunapakai diragui! timbul syubhah! YES, meragukan! tp still ader tanda halal JAKIM? but, dr sumber2 yg memang tersangat boley dipercayai, mmg benda2 terlarang ada dlm bahan2 tersebut....then, how come?  apa sebenar'y peranan badan2 keislaman kat mesia nieh.....JAKIM ada, JAWI ada....tp mereka buat apa??? knp x check betul2! ini melibatkan makanan! makanan yg akan menjadi darah daging umat islam...yg mana, klu dah byk sgt benda yg x sepatut'y masuk dalam diri umat islam ni, dah menjadi darah daging.......mcm mana hati x kotor! that's why, yg melayuuuuuu nyer mmg ramai kat mesia nieh, tp melayu tanpa islam! yg betul2 islam? boleyyyyyy dikira satu-satu dgn jari. huh~ disgusting!
So, di sini bermakna, rakyat perlu aware sendirik lahhhh utk tau halalan toyyibah sesuatu makanan tuh? should be like that ker? adeh......kritikal sungguh ler negara islam yg bernama mesia ni kan klu cenggitu~
This is 1 of the reason, my sista duk g kursus mcm2....anjuran org islam yg gigih berusaha melengkapkan fardu kifayah.....aku nieh bising2 jugak bila dia pegi mcm2 kursus! tp, dlm ht sebenar'y kagum! cuma, klu nk suh aku yg attend, mmg agak susah ler........hew hew hew~ #takrajinmaknak! Ok lahhhh, Dearly Sis, i'm giving my salute to u thru this N3.....utk kursus fishball, fishcake dll yg sekeluarga dgn'y......kursus tauhu, taufufa dll yg sewaktu dgn'y......kursus mee kuning & segala mcm meeeeeeee......& terbaru, kursus Roootiiiiiiiiii......ni jer yg free, yg previous course, semua berbayar kan! tp, aku tau, bayaran tuh worth it lah dgn ilmu yg dia dapat! *i'm clapping in the middle of nite for u~well done sista!*

But, even aku x turut serta dia join kursus2 tuh, sebenar'y terkesan jgk kat hati ni......hr tuh dia ckp, dun eat gardenia! ader la sebab yg dia try to elaborate! tp bila aku tye byk2, dia maleh nk layan....dia ckp, klu nk tau, pegi la kursus tuh, percuma jerk! hamboiii, betul kedekut ilmu! tp, lepas tuh, mmg habes stok gardenia aku kat umah, aku buang! walaupun sayanggggg, tp....dr aku terus melantak benda yg syubhah, baik aku throwwww away kan! sudah'y, habes dah makanan ruji haku! huhu~ my sis kater, klu nk makan roti, wat sendirik! haih~oven aku "besar sgt kot" klu nk wat roti sendiri....muat roti sebuku jerk klu aku sumbat dlm oven yg comey lote tuh~penat nk membebel, meh tgk pic

lala







                                               lala













                                                                           


                                                                                        lala





lala










                                                    lala










   Tara~

Hamboih, kemain depan dia duduk....betui2 depan chef
Konon2 tekun~cett~~ huhu
Ok, chef dah bertukar tgn......huhu....
Adakah bermakna aku kene beli oven sebegini? 
eh, yg pakai cap merah ni, Sr. Marketing tuh ke? hew3x~
okeh lahhh, ai reg & Q for the course~heh
Roti boy!
Makan panas2, mmg syiokkk kan~
alololo, gebu!
cheese bread~Fav nephew addicted dgn cheese!
Chicken floss bun! hehehe, apa jer yg ciken, mmg fav ai!
Tinggalkanlah yg syubhah! carilah yg betul2 halal....& toyyib~aku bukan nk promote! psl, aku mmg x de kene mengena pOwn dgn org yg punya syarikat ini.....kenal pOwn tidak.....tp, baguslah depa nieh....muda2, dah berkorban utk melengkap'n fardu kifayah umat islam....siap wat kursus free lagi.......sesemua roti yg baking kat atas nieh, peserta boley bwk balik lagi taw~pastu beli tepung yg dia wat.....berbaloi hape! kater ahkak aku, klu nk makan roti, wat je sendiri....uli2 kejab, terus bakar, makan! hamboih, senang jer dia berkata2....huhu~

Kursus ni kat sek. 9 bangi......situ mmg kawasan IKS, alhamdulillah sgt, ms anta my sista hr tuh, x sesat lgsung! klu nk tau maklumat lanjut, sila Like Bite Republic kat pesbuk (nieh kene minta komisyen dgn owner syarikat nieh psl aku tlg promote).......kbai



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...