Friday, July 20, 2012

Grab it!

Mode: Kadang2, sengaja Allah nk bg pahala free, tp kiter plak jual mahal

Kiter nieh kan, suker sgt bertangguh2...owh, salah word, bukan kiter, tp aku...hehe...saje x nak rs burden to myself klu guna word aku.....tuh yg kua kiter! haih, siyes x boley blah....

Kadang2, Allah tunjukkan kiter rasa belas kasihan-Nya...DIA dengan baik hati'y buka peluang utk kiter berbuat kebaikan. Seringkali kiter amek enteng! kiter wat sikap sambil lewa! x pedulik! padahal, klu kiter pergunakan peluang yg ada......Allah hu Robbi! senang2 jer Allah nk bagi kannn! tp kiter plak yg bodoh sombong!

Perlu diingat, apa yg kiter ada hr ini, segalanya bukanlah milik kiter....semua'y empunya Tuhan Yang Maha Kuasa! semua tu hanya dipinjamkan kepada kiter......utk seketika! dalam setiap apa yang kiter dapat, ada bahagian orang lain! please mark my work! me, myself & i pOwn, keep remind benda nieh! takut kiter terkadang gelap mata! tgk rezeki melimpah ruah, kiter asek duk penuhkan tuntutan diri kiter, tanpa menoleh sedikit pOwn kiri & kanan, ke arah org2 lain yg mungkin amat2 memerlukan.....



*ptg td hujan! aku pakai payung sorg2 g pasar beli ayam goreng uncle bOb.....ms q nk beli ayam, nampak sorg makcik nieh dgn budak kecik! basah dalam hujan yg lebat sikit dari renyai.....bdak tuh tutup kepala dia dgn plastik merah.....kaki ni mula2 nk pegi, tp boley plak sayang nk tinggalkan q.....nk hold kononnya makcik tu takkan pegi jauh.....dah beli ayam, aku cari balik makcik td 2-3 lorong, x jumpa.....**moral of the story, jangan menunda utk buat bahek! aku kan muda lagi! apehal aku nk manja2 berpayung bagai padahal ader org yg lagi memerlukan! lepas ni nk berlari terus bagi payung klu berdepan lagi keadaan yg sama! Ampun Ya Allah!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...