Monday, December 10, 2012

Wut the criteria?

Mode: "Why would I want to change myself to please someone else and marry someone who doesn’t actually appreciate who I truly am in the first place?"

Fitrah hidup....berpasang-pasangan! Allah jadikan kiter lengkap dengan pasangan masing-masing. Semua'y telah ditetapkan. Cuma ianya samada cepat atau lambat, semua'y ada bahagian masing2. Ada yg Allah tetapkan cepat rezeki jodohnya, namun ada juga yg Allah tetapkan lambat....& ada juga yg Allah tetapkan rezeki jodohnya di 'sana' nanti.....khusnuzon dgn Allah, Allah tau apa yg terbaik utk kiter....

Dari masa ke semasa, kiter try utk menjadi yg terbaik! the most important is, "terbaik dari pandangan Allah".  I even doesn't care what others say about me! but, i'm curious, what Allah think about me? And so on, till now, aku rs aku masih bukan seorang hamba yg patuh kpd Pencipta-Nya...terlalu byk khilaf..Allah hu Akbar! dalam ms yg sama aku mintak macam2 dari Allah.....here we go, mcm mn Allah nk bagi? sedangkan apa yg Allah suruh, ditunda2, dibuat main2?  how could i do these??? shame on me!



Some people said that "aku memilih sgt"....if u do understand! perlulah memilih, bcoz, i want to choose my khalifah....Ketua Keluarga! Imam Keluarga! Abi/Walid kpd bakal anak2 kami nanti...in syaa Allah...

Know wut....aku tak berminat utk tau apa kerja kamu? brp pendapatan kamu? education kamu? but, im curious to know....bagaimana sembahyang kamu? bagaimana iman kamu? jika solat 5 waktu kamu perfect, in syaa Allah, semua tentang kamu akan aku nampak "perfect"....

But, in certain conditon, i juz wondering.....why people 'takut' dgn 'tudung labuhku'? krn aku juga hanya manusia biasa....yg cuba mencari & terussss mencari redha'y.....kerana aku juga seperti manusia lain yg takut akan mati! kerana itu, dari hari ke hari aku cuba memperbaiki diri. SO, jika kamu tidak selesa dgn tudung yg menutupi auratku, aku tidak akan sesekali meninggalkan sunnah berpakaian ini! yes, u can say me "tidak mengikut peredaran zaman".....but, after all...."biar aku buta fesyen, tetapi aku cuba utk tidak berada di kalangan manusia yg buta agama".....

Psst: Nobody Is Perfect, and no sayang, not even me nor you!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...