Sunday, August 17, 2014

Lemang & Ketupat

Mode: Tekak masih mood raya

Raya hari tu aku x dapat makan lemang, sbb lemang raya pertama je ada. Masuk hr ry kedua, nan hadoooo! alkisahnya, aku ms raya pertama tu x berani lg nk makan, belum habes pantang gitu....*ceeeewahhh berpantang betul plak aku nieh. So, lepas habes cuti raya, asekla cakap kt laki aku, sedapnye lemang! ala, raya hr tu x dpt mkn lemang *sambil wat muka sedey. Aku ni kan saiko, suka ulang2 ayat...haha. So hr tu, dia cuti sbb pi amek lesen B full (clapclap dia lulus! congratz sayang). Pastu aku dah balik umah, dia x de lagi. Ai is upset la. Dahla ms tu blkg aku tetiba sakit gilws plak. Aku pun x paham. Maybe sbb hr tu aku kj ngadap pc dr pg sampai ptg...tu yg sakit ya amat aku rasa. Habes tu camne? boley x bg proposal kt JPA suh skim aku ni wat kj sambil baring, maybe dgn cara tu x dela sakit2 belakang kitorang yg doplohpatjam ngadap pc nieh. Kul 6 lebih br dia balik. Tetiba bawak lemang! waaahhhh berbunga hati ai, tp sbb majuk, wat dunno jela sambil muncung macam itik...haha. Dah siap2 masak, aku baring dpan tv. Ms baring pun terasa sengal kt blkg nieh....lepas dia solat, makan! masa ni aku dah siap hidang dah....time makan tu dah x majuk dah! haha...



Lemang Rm7 sebatang. Rendang yg kuah mcm merah2 tu Rm5...Lemang Not bad! Rendang aku x tau cemana rasa dia sbb oily sgt aku x terasa nk makan. Aku mkn lemang camtu je...n makan jugak dgn kuah kacang.....stgh aku makan....haha. TQ hubby, carikan lemang utk wifey awak nieh....jauh plak tu, ptt la balik lambat....lebiuuuulahhh...kbai

1 comment:

  1. Terima kasih infonya gan.....
    infonya sangat bermamfaat.....
    salam kenal dan salam sukses..
    mantap......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...