Saturday, August 16, 2014

Sambal Udang Petai

Mode: Pebret laki aku!

Laki aku nieh, sekali dia da jumpa apa yg dia suka, asekkkkk la nk suh aku masak menu yg sama. Padahal br je brp hr aku masakkan sambal udang petai ni. Tp masak kali ni aku x amek kulit petai tu sekali, sbb x sempat nk kikis & rebus. Ai is busy & feeenat! huhi. Aku ni spesis yg x brp suka sgt makan kt kedai sbb kang aku rs membazir & x berbaloi. Aku nk makan kt umah sbb boley duduk malas2 x yh nk bersiap keluar. huhu. Tp masalahnya bila masak dlm keadaan penat br lepas balik kj, aku jd mcm2! kekadang jd hulk! kekadang jd tarzan....haha....tu sbb laki aku prefer makan kt lua je sbb dia kesian tgk aku penat & bertukar menjadi spesis lain bila kt dapo, tp bila g pasar aku suh beli barang basah, laju je dia amek ituini! Dia kan cakap aku masak sedap! wakaka...

Lapa perut tetiba tgk pic nieh! matilah puji diri sendiri

Sebelum ni dia asek la suh aku masak dgg halia tu, yg tu aku pun suka! haha....ni bila jumpa petai, aseklaaaa petai je pulak! Tp x pe, aku suka jugak!  nyway sblm kawen aku x makan petai ni yer. Pernah la cuba makan tp aku x rasa pape pOwn. Tp tula, org ckp lepas kawen ni semua boley berubah...so aku nk salahkan laki aku boley? dia la ni yg ajar aku makan petai...haha

2 comments:

  1. sedapnyaaa..buat la mkn tghari plak...hahahah

    ReplyDelete
  2. boleh2...wat kat saujana putra plak! amacam?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...