Sunday, March 8, 2015

Rindu Abah

Mode: Rindu dengan seseorang yg bernama Abah...Kasihnya tiada galang ganti...Sayangnya tiada bertepi...Kamu tidak akan pernah memahami, kerna kamu belum melalui.



Nieh status fb aku hari tuh....
ms tulis nieh, kemain rasa rindu...
x tau lah apsal tiba2 rasa rindu sgt...
malam tu aku nangih kemain lebat....
esoknya mata membengkak!
biarlah....bila nangis, rasa terlepas sikit beban rindu nieh....

Kenapa aku emo sgt?
klu time sakit2 mcm nieh mmg emo terlebih...
mula lah kat minda nieh asek flash back time aku sakit dulu2 cemana abah kemain concern pasal aku...
abah nieh jenis cold-hearted sikit
aku x taulah aku pernah citer belum...
dulu ms aku form 1 atau form 2 aku x igt...
tgh2 malam menangis kat ruang tamu umah....
mata x boleh pejam, sakit mcm ada habuk....
esoknya dahlah ada ujian ke exam aku x igt....
abah aku nieh, dia kua la bilik, tp dia x tanye pun aku...
dia pass-by je ruang tamu tu pegi dapo....pastu dia masuk bilik balik....
dia kua nk tgk la tu aku kronik ke x...
mak aku mmg kosser nak layan! haha
esoknya pegi klinik, doc cakap mata ada calar...
tu je? aku punya azab kot the whole nite x leh tido.

Then bila aku demam, batuk etc....dia yg x boleh tido...siap sebelum subuh dah duk lua....
tgk kronik x kronik anak dia...
kul 7 je dah suh aku bersiap nk bawak g klinik...
tensi sgt masa nieh sbb klinik tu bukak kul 8.30/9 kot....
nk g pagi2 watpe! aduhhhh abah niehhh...
time nieh pun mak aku kosser nk layan....abah aku je beria anta...
pastu dia lepak minum lah hape lah....aku duk lahhh dlm klinik tuh tggu turn kemain lama!
siap2 dah tghhr, duk mencari abah aku, dia lepak dalam surau...
almaklum abah aku nieh bukan ada hp ke hape....
aku belikan pun dia x nak pakai...

Semua nieh kenangan!
a sweet memory lah bagi aku...
which is time aku sakit, aku akan igt benda2 mcm nieh...
maybe aku nieh mewarisi cold-hearted dari abah aku...
aku jenis kosser skit nk jaga hati ke hape semua nieh...
janji aku dah cuba buat yg terbaik!
susahnyaaaaa nk ubah habit aku nieh...
nak2 plak aku nieh mmg jenis yg cakap kasar stok mcm nk ajak gaduh...
adoiyaiiii!

help! cemana aku nk cakap lemahlembut stok cakap dgn kekasih hati ms bercinta tuuuu?
sorry aku dl x bercinta pun sblm kawen! so mcm hilang ingatan jerk cemana nk cakap lembut2 mcm di bawa angin lalu tu...
pasal ada jugak aku try cakap lembut cenggitu, haram org nk dengar butir menda aku cakap!
tensi diri ini!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...