Wednesday, July 20, 2016

Baju Raya 1437H

Mode: Berapa pasang baju raya korang?

Aku hari tuh gigih konon2 nk beli siap2 baju raya before ramadhan...
Actually dah byk kali laki aku ajak cuti on weekdays pi cari baju raya...
Aku nieh jenis sayang cuti..tp end up termakan jugak hasutan laki tuh...huhu
Maka, bercutilah kami tgh2 mggu pi turun kl...
Ke Jakel kiter, sbb opismate duk cakap Jakel sale...baju siap rm50 pun ado.
Pepagi dah sampai kl, x delah pagi sgt pun...kul 10 lbh dah sampai sana, siap dapat vallet parking tepi Jakel tuh. Melayang suploh rm. Cett! Aku x paham durg wat mall baru2 tp parking yillek!
Kat bawah tuh, ada lah jubah2, rm50...dah cantik dah aku rasa...konon nk grab tu jerk.
Promoter suh naik tgkt 4, katenya ada byk lagi. Oklah, mari kita naik.
Smpai atas tuh, haa tudia dah x reti nk amek mana plak...
Size pun dah x byk...ada yg berkenan pun, too pricey~hurm!
Berkenan baju ct nurhaliza tuh tgk rege rm1200! gila!! diskaun 50% katernye...oh, tidaklah aku!
So, pilih ler ada yg rm100...dia bagi harga happy hour eventho that time x de pun happy hour...maceh akak promoter. So, takkan sepasang jerk! dah terbayang kang nk balik umah mentua, then nk blk kg laki..nk blk umah mak aku...mn cukup sepasang jerk!
Berlegar2 lah lagi...pilih jubah mak 1. Ok lah siap test semua, dia kater ok walaupun dia kata mahal!
Then, round2 lagi, amek ler 1 lagi...rege dekat 200! aisehhh...gulp2 aku telan ailio.
Oklah dah setel baju raya! tudung konon pakai je lah mana ada.
Sekali last minute beli gak instant shawl...but warna still out! aku blasah pakai jer...sudahnyer warna cacamarbalah raya tahun nieh! frust aku...pastu mcm nyesal x beli pun baju melayu utk hrrz. Laki aku kater x yah la, pakai sekali jerk...pastu ada time ms puasa tuh dia mcm nk beli, aku plak kater x yah...
Sudahnyeeee....hurmm
Lepas round Jakel, pi masuk sogo. 1st time rupanya laki aku pi sogo...tobat dah x mo masuk! Org punyalah ramai...aku pun pelik. Oklah, fine....cuti sekolah. Dapat cari baju hrrz 2 pasang je kot...x larat dah nk merayau. Mak aku pun dah duduk tggu kitorang..haha...Naseb baik hrrz anta taska...kosser nk bawak dia...ada yg x beli pape kang.

Moral of the story, tahun depan ku cuba lagi...
Igt nk beli kain siap2 sblm puasa, tempah siap2...
Beli 2-3 pasang sedondon laki-bini-anak...
Kang x delah tetiba lakibini sedondon, anak sukasuki plak out of tone. Cian anak umi tuuuu....umi kayang (read:sayang) anak umitchu (read:umi tu).
Laki aku suka sgt ngajuk aku ckp bukan2 dgn anak camtu...tp aku rasa hepi jerk! rs mcm warnawarni dunia nieh! yelah2, kang ada lettew org kater nti anak ikut cakap pelat. Nyampah!

Open house lepas raya kemain banyak...
Tetiba bukak lemari mcm x de baju nk pakai jerk...
Motif?
haha...
Sajer anta pic kat laki baju lawa2 on sale...
Pastu muhasabah diri balik, ada jugak aku nieh baju raya...org yg x de baju raya tuh apa citer...
Sob sob sob...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...