Thursday, August 10, 2017

Big Why

Mode: Somehow, kita perlukan something untuk keluar dari Zone Selesa

Lama dah tak bersiaran. i is busy uols
Anak baru satu padehal. Eh, 4 dah pun.
Cuma tak nampak yang 3 itew.
kehkehkeh

Chill lah, nak sedih-sedih buat apa.
Bukan semua orang Allah izin punya harta di syurga.
Tak gitu?

Guys, just nak sembang-sembang.
Sembang kosong jerk ni.
Bukan sembang kasi gajah terbang!
haha

Live in 21 Century.
Stress tak korang.
Makin lama barang makin mendadak naik.
Hadoi.
Tak guna nak salahkan sesapa. Yang penting kita sendiri yang kena move on!
Bergerak! Bergerak, buat sesuatu.
Nak harapkan orang kesian kat kita? Jauh sangat bermimpi tu.

Big Why aku untuk keluar dari Zone Selesa ni adalah anak.
Ya anak!
Rasa sedih, terkilan, kecewa tatkala terpaksa tinggalkan anak kat Taska masa kau keluar keje, adoiiii Tuhan je yang tau apa dalam hati ni. Dalam pada tu, aku berjanji dalam diri, 1 fine day, Umi no need nak hantar uols macam ni lagi.

#SisCuba
#JanganKecam

Haa gitu.

Then another Big Why is Parents.
Korang tak tau cemana terkilannya aku tak sempat buat apa-apa utk happykan hati arwah Abah dulu. Tak dapat bawak naik flight,
Tak dapat pegi Tanah Haram,
Tak dapat jalan-jalan
macam-macam lagi wehhh.
Padehal dulu kira mampu je kot kalau nak betul-betul buat. Gigih lah sikit menyimpan kan. Tapi tak sempat. Eventho ticket flight pun burn. Boleh baca kisah ni dalam N3 lepas-lepas.

Ada lagi Big Why?
Eh opkos.
Hutang! aku nak clear hutang cecepat sebelum mati.
Risau kang Allah hanging roh aku antara langit dan bumi kalau tak setel hutang ni.

Tu je big why aku untuk bertindak!
Kalau korang rasa dah cukup senang, tak perlu dah create income tambahan, carry on.
Tapi nanti susah, serius talk korang akan hadapi sorang-sorang. Takde sape nak teman.
Ini realiti hidup yang kau kena harung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...