Tuesday, July 24, 2018

Claimed Insuran Anak

Mode: The best man WIN

Gais, ingat lagi tak last year punya post. Yang insuran kongajo decline masa check in anak kat KPJ tu. Agent pun macam malas nak buatkan claim. Amboi, senangnya idop! Tapi daku nak jugak claim. Dapat tak dapat belakang kira kan. So bermulalah claim tersebut.

Woih, memacam dia nak. Report dari KPJ, report dari Hosp Putrajaya (ni anak warded refer surat dari KPJ), report dari Klinik Kesihatan yang anak ada pegi, report dari Klinik Swasta yang anak pernah pegi. Gila ke tak?

Kemain gigih mintak macam- macam kan. Padahal kalau lewat bayar insuran tu, kemain berbakul reminder ko hantar. Huh! Tak cukup sms, surat lagi.

So, agent la yg pi mintak segala surat kalau KPJ ngan Hosp tu. Kena bayar tau nak keluarkan report tu, haku lah yg membayornya. Yg report dari klinik, lakiku yg pi mintak, ni pun berbayor jugak kekdahnya.

Dah hantar last report yg dia request dari Klinik tu, dia hantar surat pulak. Kata tak terima report. Aku call nak update tak boleh. Pasal insuran penama laki aku. Sabojela. Aku mak anak tu kot. Grrrrr. Dasar sgt. Then, bila laki aku call, kata terlepas pandang. Dapat dah report tu. Abaikan je surat yg baru sampai. Hurmmmm, ko ghase?

So, Finally, claimed tu dapat ler balik. Dia bank in balik 2k ++ ke akaun laki aku. Fuhh. Alhamdulillah. Sakit yakmat hatiku ini tidak terkata walaupun dah dapat claim tu, tp durang punya layanan kepada customer aku bagi negatif sifar. huhu

Bayangkan dari August 2017
Ramadhan 2018 wehhh baru dapat.

On tak on beb?

Nasihat aku, fight for your right!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...