Monday, February 7, 2011

cuti yg Heaven-Chap.1

dr tahun lps, membawak la ke tahun ni, keadaan'y sama....sebab aku bercuti panjang masa perayaan kaum lain.....boley?? & time nieh jugak la aku bersesak2 dgn kaum yg beraya tuh g cuti2 mesia....hah, bantaila labu....kater gamble....ho3x...ini semua gara2 tahap kedegilan yg melampau diantara aku & kawan aku tuh la.....percutian dirancang, tp ikut suker2 jerk!!! ahah=best jawapannyer......
Destinasi x la jauh sgt..tgk dlm google map mnerusi ipad opismate aku, aderla dlm 87 km (plus minus) r dr tempat tingal lg dikenangku....huhu.....kan da kantoi, da tgk maps, pastu x delete perabih! adeh!....
(nieh tgh melayan ngantuk + penat bercuti sambil2 tggu loading attch gamba best buddy aku bertunang) *sigh~brp pjg da.....
Berbalik ke percutian gamble KAMI td..sj aku bg kelainan pd kami tuh, padahal ianya merangkumi 2 org shj....oleh kerana aku nieh amatla tidak suka mengikut time, maka perjanjian yg dibuat pada pukul 2 telah terlajak kepada pukul 3 ptg....hehe....sgt bagus okeh....
So, kul 3 bertolak, nasib baek r x jammed!! psl mmg kami set time yg agak2 org x brp nk m'gunakan jalan ry lagi....menerusi Duke, melepasi sempadan sgor-pahang....aiseh, msti da tau kan nk g mana klu bkn kota keriangan....boley plak, hujan renyai2 along the way...& time hujan2 tu la aku nk pi pam tyr kete...adeh~boley?? rosak tul kan....so, terpaksa la lajak'n sikit ke genting-sempah sambil2 tambah angin tyr kete sblm mndaki, kami pOwn tambah2 la isi perut....tgk!!! byk bena pit-stop! bl lagi mau sampe?? adeh......


bukti kami pump tyre kt petronas tuh...& aku snap dr tempat kami makan...yum2x....nk mkn prosperity, kwn aku tu lak x sanggup dgn kepedasannyer! huhu....klu mintak prosperity, tp suh dia letak sos tomato....ok x?? hahaha..tgh duk makan & snap2 pic sekeping dua, sepupu aku call dr atas....tye aku da kt mana pasal kate'y ader tanah runtuh....tp runtuh kt jalan balik...owh, selamat...boley naik lagi...huhu
B'gerak naik ke atas....dgn kelajuan x seberapa psl hujan renyai2 still running, sampai kt roundbout cable car, tgk da jammed! OMG, bia betik....mau'y patah kaki klu mcm ni sampai atas.....tgk2, ader road-block...kater x boley naik psl tnh runtuh......x sempat nk berpk, nk x nk, kene la layan cable car...& bumblebee ku...kamu kene duk bawah taw.....pergh.....berpk lagi.....dgn brg byk giler nk angkut naik ats.....huhu....packing lagi.....sumbat jd 1 beg.....al-maklum, setting mcm kete boley masuk bilik, dgn iron...ubat gigi yg paling besar (mcm nk duk sebulan)...amek kau! huhu....



Time nieh ujan da agak2 stop kot...tp still berpayung r dr parking kete ke cable car...kabus tebal sehh.....& beratur punyer pjg nk naik cable car....so, pakai la express lane...kene la rm 12 kot....dr hrga biaser rm5...tp worth it la psl x yah nk Q pjg2...
k la, nk tido dah...2 be cont..selalu org wat Day 1...tp aku x leh r wat gitu...psl berct bbrp day jer....x sampai 2 day kot..ngeh2x


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...