Sunday, March 6, 2011

Bertudung~suatu tuntutan @ paksaan

Mode of The Day: M'insafi diri....
bkn nk bermujahadah ke hape....saje la....
dr x buat mende waktu2 begini...
berblogging juger la gamaknyer...
keh2x....
tajuk maha insaf la konon nyer kan....
bknnyer hape.....
nk kater aku baik, idakla sampe aku nieh ader gelaran ustazah....
tapi klu nk suh aku merepek2 serba sedikit, boley lah... :D
al-kisahnyer, nk tegur salah, x tegur pOwn rs mcm bersalah gak kan....
sincerely to say, aku blaja pakai tudung ms aku darjah 4....
ms tu seigt aku, klu aku lambat bersiap, aku x pakai tdg r...
al-maklum, br mula2 nk pakai...susah la sikit..take time la....
alhamdulillah, sampai skrg aku masih bertudung...
yup!!! bertudung x semestinya baek....
jgn pandang org pada luarannyer sahaja....
selalu aku dgr @ baca ayat begini...
yela, hati manusia, kiter x leh nk jangka kan....
inner side, hanya Dia yg tau kebenarannyer....
tp at least, bl kiter bertudung, sekurang2'y kiter dah wat salah satu dr tuntutan-Nya....
bukankah setiap perintah-Nya itu wajib dibuat.....
"ala, nama jer pakai tudung, tp perangai mcm setan gak..."
juga ingin berkata, bahawasanya, aku pernah terbaca @ terdgr akan ayat itu....
hati itu milik kiter sendiri..terpulang pada kiter nk jadikan hati itu bagaimana...
dosa anak perempuan akan ditanggung oleh ayahnya....
dosa seorg isteri akan ditanggung oleh suaminya...
agak2'y, dah cukup ker doa2 kiter kpd ayah kiter selama ini,
sbg jaminan beliau akan ke syurga kelak??
atau pun....sudah cukup kah dosa kiter selama ini,
utk menarik ayahanda tercinta ke neraka kelak....
renung2 kan...selamat beramal....
"masing2 dah besar kan...pk la sendiri"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...