Thursday, March 31, 2011

Kantoi OXOX

Negeri tempatku berpijak: masih di bumi Malaysia

Semua'y sudah terlewat...tiada maaf bagimu..
atau dlm bahasa pasar aku, ia'y disebut....
it's too late to apologize...
Owh, patutla....dah nk dekat kul 12...
patut r aku mula mencarut..otak+diri dah x sehaluan lagi..
al-maklum badan mcm dah penat..
& my body requesting my eyes to sleep...

tp mater kater, x mo tido lagik!
Aper boley buat??
Tajuk agak suspend! & intro agak macam haram...
uhh, cepat r citer, aper yg kantoi....?
kantoi OXOX? sgt x paham..
Oxox tuh okok (rokok) ker?

haisy...ko dah giler....biler plak aku jadik smoker?
ms kechik2 dulu, time otak x suker sgt b'pk, ye r...
tu pOwn rokok daun jerk!!! amek arwah atok punyer rokok daun...
tp daun kosong r...x de bahan2...
pastu batuk2...mengong sungguh!!! haha...
tula, abg nk wat, aku pOwn sebOk nk wat...ha, amek la sgt!

Berat sungguh nak citer...
x citer kang, kater aku nieh sombong lak'n...

muler r kater aku ni x mo sharing pape...haha

Di suatu malam yg damai...time godek2 laptop dalam bilik
kat kg.....ditemani emak kat sebelah aku,

excited tgk gamba2 hasil air tgn aku....
pastu tanpa berfikir panjang, click kat album Broga 2nd...
Tanpa rs bersalah, terus tye mak.."lawa x mak kat sini?"
Okeh, fine! Ni sumer salah Ana Rafali sebab x ingatkan aku!
Eh, dah 2x naik broga, aku x ckp dgn mak k...
Aku juz mintak permission akak aku...
Opst! bkn asking-for-permission sbnr'y...
1st time naik, dah baek punyer parking kat Ladang sawit bawah bukit broga,

sebelum start hiking, br aku msg akak aku....kater aku g hiking..
Hurm...tu dikira ask-for-permission x r?? haha...
2nd time naik, dah sampai puncak, br aku inform akak aku kot....
begitulah scenario'y....mana x berubah riak air muka mak aku biler tgk pic2 tuh!!!
alahai....kantoi!!! Pastu siap ckp, gamba aku kt buai tuh, kat broga la....??
ahaks...yela mak..abes tuh?? ehe~
ha, letak lagi kat profile pic muka buku gamba sebegitu....
kan mengkantoikan diri nama'y....ahaks~
sambil2 aku preview gamba2 tuh, sambil tu r aku di investigate!!!!
Investigator tuh x lain x bukan adalah mak aku sendiri!!!
waaa....aku kene siasat sehhhh...
padan la muker aku kan. Kan mak dah ckp, kinabalu dulu last!!!!

tp aku degil, pas kinabalu, fly jugak ke sarawak....
menyentap jugak puncak santubong & serapi..aduhai...degil!!!!
& dah brp tahun, maybe mak igt aku da x mo da wat lagi benda2 gitu...tp.....teeetttt~

edisi soal siasat bermula...
ni gunung mano plak ko panjat nieh?
broga~antara dgr dgn x jer aku jawab....


bilo ko pegi ni?
eh, x do bg tau mak eh?
mak x tau?? owh, den bg tau angah yo... :D


brp tinggi nieh? ado mcm tinggi angsi?
eh, x r mak..ni rendah yo..namo pOwn bukit broga...
1.6km, tinggi 400m 



ha, ko tgk....byk batu2 besar haa.....ayobeto la....
a'ah..kek ateh2 tuh mmg byk batu besar2...
hr tuh masuk paper budak uitm kene hempap dgn batu...

(jwpn mengkantoikan diri sendiri)

ngan sapo naik nieh?
1st time dgn dak2 opis....dgn muni....5 org..
2nd time dgn dak umah, dgn ina...dak opis lamo..


**sigh....mak dah x terkater...

utk 3rd time, on da next hiking....hope sekalian sahabat handai
yg akan menyertai misi keamanan menawan puncak broga,
bersedia mental & fizikal~

& ni de beberapa pic menarik utk dikongsi bersama~
saksikanlah....

.
.:
.::
.:::
.:::::
.::::::::
Ladang sawit~the journey begin 

trek~ni jer?? x mencabar langsung!! okeh, tggu next pic!

amacam? okeh??

2nd summit~bukan the summit usj!!! LOL


scenery~

hurm....juz let urself go~run!

menggelongsor di sini!!! sgt extreme~

quiet licin~

rasa gayat nak naik ker, gayat nak turun??

ramai'y manusia...



psst: ikut hati nak jerk masukkan pic2 org yg bersama2 hiking,
tp x ask for their pemission lagik....
klu durg bg nanti, aku edit balik....
taraaa...da abes~

1 comment:

  1. wahahaha....licin tu + curam gak..tp mcm best jekkkkk..wa nk tryyyy..hahahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...