Wednesday, October 3, 2012

Get ready for my new status

Mode: Semakin hari, hari itu semakin dekat :D

Aku suka cakap/tulis: "In wut ever reason, life must go on"....sape2 yg x setuju, sila angkat kaki & blah dari laman sesawang ini! *eceh, ayat gangster x boley blah....
Apa yg semakin hari semakin dekat? hehe....haruslah surprise kan.....sampai masa'y nanti mesti ader yg tersenyum memerhati.....or else, ader yg menangis meratapi..... :)
& aku x tau time tuh muka aku camne...senyum ker, masam ke, x de perasaan ker...alahaiiiiii.....
Aku tau masa itu akan tiba jua nanti....tp, segala persiapan masih belum mampu aku get ready......org kater, belum tentu org yg kaya je dapat buat persiapan dgn baik, sebab, org miskin jugak mampu menyediakan persiapan dengan sgt baik! ....beza'y cuma meriah atau tidak...gembira atau berduka......bahagia atau sengsara...phew~ *nebes!

Bukan sahaja aku, malah, kiter semua akan menghadapi hari yg sama.....cuma, mungkin waktu, tarikh, keadaan & masa kiter mungkin berbeza! Dengan status yg akan bertukar saat itu nanti, bagaimanakah kiter persiapkan diri?
Keadaan rumah baru nanti, adakah mampu utk kiter terus mendiami rumah batu seperti sekarang ni.....atau mungkin kiter hanya mampu menduduki rumah kayu? atau lagi worst, jd org gelandangan tanpa rumah! huh!! nauzubillah!!! x mola cenggitu! nak rumah chantek jugak! *nak umah chantekkk jerk! tp usaha x de! aptb!!!

Ya Rabb! semoga pengakhiran kami nanti baik2 sahaja nanti......aku ingin tersenyum waktu itu....aku ingin melihat rumah yg telah Engkau sediakan utk ku si saat akhir waktuku.....Allah hu Robbi.....semoga kiter semua dirahmati.....

>>


                >>


                                              >>


>>




                              >>


                                                                       >>




Hari kiter semua bertemu Ilahi, sudah pasti tiba juga suatu hari nanti. Semakin hari, hari itu semakin dekat menanti.....telahkah kiter betul2 sedia dgn segala persiapan diri? Duhai Ilahi, jalan ini adalah jalan yg Kau redhai, jalan lurus menuju syurga abadi........pelihara hati-hati kami untuk terus menjadi seorang hamba yg sejati.....

Subhanallah...alhamdulillah....Allah hu Akbar!

Selamat mengapai syurga nan abadi! Aaminnn, Allah humma aaminnnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...