Monday, January 14, 2013

Ini serius

Mode: Aku diam, bukan bermakna aku tiada hati & perasaan

Di saat aku telah dapat menerima & redha dengan segala ketentuan Allah...& bilamana aku yakin bahawa Allah telah putuskan bagaimana perjalanan hidup aku, kenapa perlu ada yg masih keliru. Nope. bukan mengelirukan aku, tidak sama sekali, kerana aku faham akan percaturan hidup yg telah Allah tetapkan utk aku....aku menerima seada'y....& alhamdulillah, apa juga yg terjadi, aku masih boleh tersenyum gembira! kerana, apa2 yg aku harap, tp x menjadi kenyataan, sekurang-kurangnya aku tau bahawa Allah masih menyayangi aku...masih ambil berat perihal kehidupan aku! DIA hanya akan bg yg terbaik utk aku! sweet  bukan? lebih sweet dari manisan!

Kutukan, hinaan, cercaan...aku cuba hadapi dgn tangan yg terbuka. Moga ianya mampu menjadikan aku seorang hamba-Nya yg lebih baik! tapi, aku juga manusia biasa yg punya hati & perasaan. Bukankah masyarakat sekeliling sepatutnya memberi sokongan padu lagi jitu? or else, haruskah buku 5 ku melekat di pipimu *it's sound extreme* lol

Apa yg aku buat? sttmentku "aku begini, aku tidak menyusahkan org lain! ader aku susahkan korang?" *psst: kawan2/adikberadik/familia x yah nk jawab soalan ni...for sure korang selalu jd mangsa.

Ok yer, tuan/puan/pakcik/makcik/atOk/nenek......
klu bg korang perkahwinan adalah simple thing yg kiter boley buat by just clicking our finger, meh aku lempang 2-3 kali bagi korang sedar dl, pastu br aku nk cerita! Yes, aku tau la aku ni muda-remaja *opst, bukan muda remaja....psl ader yg kater ladies above 25 is anak dara ***
ok, then, Saidatina Khadijah, is 40 masa menjadi isteri Nabi Muhammad SAW...then, tu korang kategorikn mcm mn? seeeee, this is wut we called, "kerana mulut badan binasa"....& sincerely, rasa hormat aku dah x de mulai saat itu!


pic credit to web as state above

















Allah dah tetapkan jodoh utk setiap hamba-Nya...& jodoh yg baik, adalah utk org yg baik....& begitu sebaliknya....sekiranya ada sesiapa yg persoalkan perihal kiter yg x kawen2 lagi, bukankah persoalan itu sebenarnya mempersoalkan ketetapan yg telah Allah buat utk kiter? nauzubillah! klu tanya baik2, mungkin aku boleh consider! nasihat baik2, lagi aku suka....tp cara 'teguran' melampau itu, amatlah jelek pada pendengaranku!

Pada aku, perkahwinan bukan perkara main2, yg ko boleh try an error. Sbb, itu adalah penentu syurga atau neraka.....bukankah redha Allah terletak kepada redha suaminya? That's why, aku cb berhati2. Takut nanti memakan diri! & till now, aku cuba jaga hati....takut nk suka sape2....harap apa2....sebab aku x tau, siapa sbnr'y yg telah Allah tetapkan utk aku.....

*sigh

knp 'mereka' masih tidak mengerti akan perihal ini?









1 comment:

  1. sebab dorang x pernah rasa how complicated life was before..but anyway..it was a good experience to be a better person or even more...be the best..moga perjalanan hidup ni mengubah ke lebih baik..klu nk amek semua apa org kata..mau gila..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...