Thursday, January 17, 2013

Stage of Living

Mode: Tajuk post kerlas2 gitu!
Hidup di bawah paras kemampuan

Schedule back our life...how the money's out...& how much the money's in? *choii tetiba aku nk skeaping2 bagai...ni kalau anak buah aku yg bakal teacher tuh tgk, kene skolah la aku jawabnyer....aiseh! eh, bakal2 cikgu-cikgi nieh mmg concern sgt ke klu salah eja, salah ayat etc? ader aku kesah? huhu

Hari tuh terdengar slot ape ntah kat Ikim.fm...katemyer, hidup kiter nieh biar berada di bawah kemampuan....so, kiter tak delah over the budget....x cukup bla bla bla....

Contohnya, gaji kiter + gaji lakibini = boleh pakai Wajja....tp, pakaila setakat vivva forever jerk! so, takkan ader masalah nk bayar bulanan kete tuh, psl kemampuan kiter adalah wajja....setakat bayar vivva apedehal? x gitu.....
So, klu tgk gaji aku + gaji aku sebab status lakibini x de lagi, yg mampu moto honda Ex5 jerk.....bermakna, adakah aku kene tukar kenderaan yg ader skrg kpd beskal mountain bike atau yg setaraf dgnnya? hewhewhew....

Ok cool! for me, apa yg abah choose utk aku, to own that car adalah salah satu sweet memory antara aku dgn abah! so, i will keep it! at least, mn2 aku pegi, aku igt abah....how sweet~pandai abah 'cipta' memori2 indah utk anak abah eh! mcm tau2 jerk anak abah nieh lambat berjumpa soulmatenyer....lalalala

Back to our root....so on, bg aku...apa yg dah jadi, nk wat cemana kan....haha....*degil gilerz.

Look at the future, plan all the things yg kiter buat....even a single cents....ni salah sorg pakar kewangan islam yg cakap....aku cuba praktikkan kan jerk! tp, dah dasar bukan budak akaun, aku sungguh mencik nk rekod ituini! mula2 macam rajin sehari 2, pastu? But, tu adalah cara terbaik utk kiter limit balik kewangan kiter....tgk balik tang mn yg kiter terover belanja....tang mn yg kiter terkurang belanja....

Setakat tu jer kelas kehidupan kiter...~nanti sambung klu aku rajin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...