Wednesday, March 26, 2014

Intro Umrah

Mode: .....dan apabila impian hidup utk menjadi tetamu Ilahi tertunai.....tiada kata terindah yg mampu aku panjatkan...syukur alhamdulillah ke hadrat Allah SWT kerana mengizinkan diri ini menjadi tetamu Tanah Haram-Mu.

Actually, our trip telah beberapa kali di tunda....due on Arab Saudi dah perketatkan visa since december 2013! Allah Hu Akbar, susah betul visa nak lulus.....& also, kita boley repeat pegi sana after 6 months selepas previous trip! But, mutawif cakap, dia tanya org Indonesia, x de plak dia kene sekat within the six month.....wallah hu a'alam...

At this moment aku plak dihambat rasa bersalah psl aku yg cari & suggest Travel agency nieh....huhu....

So, juz nk share doc2 yg diperlukan utk pengeluaran visa...aku bg contoh keadaan aku la yeah....which is my beloved Hubby x join trip ni...sbb aku book trip ni sebelum kitorang bertunang lagi...& sebelum kitorang ada apa2 ikatan....so, aku bermahramkan adik aku (lelaki), since abah aku pun dah x de.....mak aku x pe, psl woman above 45, x perlu mahram! ni salah satu undang2 baru arab saudi, woman below 45 kene pegi dgn mahram.

Doc as state below:
1) Salinan IC
2) Salinan Surat Beranak
3) Surat Mati abah
*Surat Beranak & Surat Mati kena cop pengesahan kat Jabatan Pendaftaran
4) Surat sumpah kebenaran dari suami (buat kt pesuruhjaya sumpah guna format Wisma Putra)
5) Kad cucuk (utk umrah)
6) Pasport

& know wut.....kami tau visa kami ni lulus, by 1.30am....then, by 9pm kami fly!
fhew~




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...