Thursday, January 15, 2015

2nd Pregnancy

Mode: Tuhan akan bagi apa yg terbaik utk kita, have faith!

Actually, klu ditanya adakah aku sudah cukup bersedia utk kali kedua ni, my answer should be NOT yet! sbb klu nk ikut aku, sampai bila2 pun aku belum rasa bersedia utk menjaga amanah Allah nieh.....tanggungjawab nieh bukan kecik taw! semua akan di hitung kat sana nanti. Aku nieh dah la x brp nk cukup ilmu di dada....huh!!

Tapi sampai bila kita nk say NO? lepas hilang segala kesakitan masa 1st misscarriage dulu, aku x sabar nk get preggy again! aku rindu moment2 indah tu. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah, beri aku kesempatan tu walau sekejab cuma!

1st  missc by 16 Jun 2014, which is i hold my child inside me for 8w ++
By 23rd September 2014, nieh last cycle menses....
Upt yg aku buat on 24 October 2014, on my abah's birthday.....dah samar2 double line.
Tapi ms ni mcm caye x caye je...walau dalam hati dah berbunga2!
25 Oktober, jadi bridesmate to my bestie! eventho dolu2 dah cakap ngan dia, klu aku pregnant, aku x dpt jadi pengapit ko....ni kira mcm pre-caution laaa sbb dah pernah missc yg 1st dulu....but, dah dapat detect sehari sebelum majlis, aku x naklah rosakkan mood perantin!
Mari jadi pengapit dengan badan kembang! jalan jenis seret kaki! haha...spoiled wedding org betul lahhhhh aku nieh!

Style amek x nak org tgk info! *bajet retis
Warna dari hijau (sbb 1st missc, dah tukar merah)
Knp merah? will reveal on next N3
 Aku buat buku merah awal! sbb nk cuba jaga sebaik mungkin! dah g depan kkia, pastu mcm segan gilw!!! pastu call kkia tu padahal time tu aku duk depan kkia tu jerk! sengal sgt nieh!!

30 Oktober aku wat buku, amek darah, urine, scan etc...scan, too small, x nampak apa lagi....next 2 week datang lagi utk repeat scan.


12 November 2014, g kkia lagi....klu g kkia wat check up, walaupun aku beratur sebelum kul 8....kul 11 lbh baru settle. Bagi aku, masa yg terlaluuuuuu lama sgt x sesuai utk ibu2 mengandung! haihhh! MOH, plz cari solution boleh x???
Scan today, patutnya aku dah 7w, but why doc said scan baru 4w 4d???
x sukaaaanya mcm ni! 
Kisah nieh mcm tgh repeat apa yg jadi on my 1st pregnancy dulu! I is dun like at allllllll!

28 November, rasa sakit kepala bagai nak giler! so g klinik swasta, amek mc....g scan sekali! konon2 nk cari klinik murah area bangi, sekali amekkau kene dekat serat! huh, baik aku g Klinik Maria kat Ptjy, scan baru 50 hengget! 
Scan time ni, ada la membesar skit....dah jd 6w! but patutnya time nieh aku dah 9w taw! haisyyyyy. So sedey dah naluri seorang ibu nieh! kemain menangih x pandang muka laki sepanjang jalan blk kg! huhu...emosi ibu mengandung mmg x tentu hala taw! jgn pura2 terkejut! 

Actually pic upt dah ke mana ntah! hajat di hati nk abadikan kat sini! so adalah kenangan....dah anak x de, tgk upt pun jadilah! 

Wut happend next? nantilah tggu N3 lain! 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...