Tuesday, November 1, 2011

24 Oktober 2011

Mode: Happy Birthday-65 Abah!

Plan mula2, nk amek cuti sampai 25hb....pasal birthday abah is on monday! but, bila ckp ngan mak, kater mak, ct raya haji nanti lahh! baek mak!!! so, cancel balik ct yg dah apply....seb bahek bos x approve lagi.....on friday, sebelum balik kg, mcm2 resepi aku suh pakcik google carik! psl aku x pandai nk wat cream cake! huhu.....punyalah mencari-menyalin....last2 resepi-tertinggal-dalam-handbag&aku-balik-kg-manalaaaa-bawak-handbag!

Siblings x semua dapat gather this week....but, ok lahh...yg x de, abg & adik jerk...psl on raya haji nak balik lagi kan! yes, aku faham....dari sabtu pagi nk buat kek, tangguh2...last2 sampai lahhhh ke ahad tengahari br siap!!! aigooooo!!! yg penting abah eppreciate wut! sudi jugak potong kek buatan anak sendiri yg x seberapa....

Dedicated utk abah yg amat aku sayang....
Terima kasih kerana membesarkan kami semua....
terima kasih kerana penat-lelah abah mencari rezeki...
terima kasih kerana dalam diam2 abah, sebenar'y abah bertegas dengan kami....
terima kasih kerana selalu bagi semangat kpd kami...even abah x luahkan melalui percakapan, tp cara abah kami tau!
terima kasih always support all the things yg anak abah buat....even bawak kete abah sampai langgar tembok, abah x marah pOwn..abah cuma diam, tp anak abah sendiri yg mengaku & promise akan g anta repair sendiri....
terima kasih kerana dari kecik sampai sblm abah strok (last 2 years), tiap kali anak abah balik kg, abah akan kejut utk bangun sembahyang subuh....dr sebelum abah pegi masjid, sampailah abah dah balik dr masjid, anak abah ni x bangun2 jugak! terima kasih utk suara abah yg bergema 1 umah kejutkan anak abah ni.....(bl abah strok, br sedar, abah wat semua tuh selagi kudrat dikandung badan...sebab skrg, da x de lagi abah nk kejut kami pagi2)
anak2 abah mintak maaf, sebab sepanjang abah sakit nieh, terkadang anak abah kurang kesabaran nk jaga abah....terkasar masa cakap dengan abah...terabai apa2 keperluan abah...tersinggung hati abah yg terlalu rapuh sejak abah sakit nieh.....maaf ye Bah....
anak abah jugak nk mintak maaf, andai terlalu lambat utk anak abah yg sorg nieh nk tunaikan satu2'y permintaan abah...yg anak abah rs sgt berat utk ditunaikan! doakan yg terbaik utk anak abah ni.....maaf sebab buat abah tertunggu2....maaf Bah, kerana ia'y urusan Allah yg belum mampu anak abah nk reveal lagi....
InsyaAllah perjuangan abah dalam menuntut ilmu akhirat, akan kami teruskan.....tersentuh hati ni bila jumpa beg abah...yg ader buku marhaban...tarannum....masa kemas2 rumah sebelum raya hari tuh...subhanallah...InsyaAllah Bah, akan kami teruskan perjuangan Abah! 
terima kasih sbb always care psl anak2 abah...InsyaAllah, anak2 abah akan cuba menjaga diri...supaya kat Sana nanti, kami x memberatkan timbangan kiri abah.....akan kami jaga diri kami...terutama anak abah ini..kerana dosa anak abah ini masih menumpang di bahu abah! maafkan segala khilaf anak abah sebelum ini...maafkan Bah!!!
terima kasih atas pandangan 'sokongan' abah bila abah tgk anak2 abah bersiap.....berjubah & berstokin.....kami begini kerana kasih syg abah...juga kerana syg'y kami kepada Abah...
doa kami di setiap solat kami..supaya Abah & Mak sihat2 sentiasa....& semoga Allah memberikan kebahagiaan kepada kita di dunia juga akhirat!!!
salam sayang~


seriously, inilah yg aku nk cakap depan abah ms wish birthday abah hr tuh....tp x terucap...akak2 aku lagi teruk, baru salam, peluk abah...da nangis! at least aku cakap jugak....."Esok hari lahir abah....selamat hari lahir Bah...semoga abah sihat"....


hiasan tuh angah punya idea...aku folo arahan jerk..
but, buruk giler tulisan tuh! siyes tgn aku x de seni!

si kecik jd model sy kejab yer!

slice with blueberry + cream with oreo choc...
cream tuh resepi sesuka ht aku! huhu..
but improved from previous year!

4 comments:

  1. serius ke ko bgtau abah ko ayat kaler merah tu, mau tertidur die dgr sampai abes..hehe..ape2 pun aku sgt terharu..huhu

    ReplyDelete
  2. that's why ler aku x terkeluar ayat pjg2 tuh....mampu kua ayat ciput tu jerk...tu pOwn abah aku da sedey2....hehe....time kacih sudi terharu :)

    ReplyDelete
  3. untung! nyum3x! eh, aku da muak makan kek jerk!!! hehe....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...