Wednesday, November 23, 2011

Perasaanku tentang perasaanmu

Mode: Dalam hati ader taman? 


Mcm mn nk cakap erk? aku nieh dahla pemalu....hihi.....but, siyes ke nieh? betul da ader taman erk? aku jawab ..."yup! betullah..x kan nk tipu pulak kan...."......curious ker?  tetiba bertaman segala-bagai....macam sengal2 ubi jerk kan! haha....aper lagi yg aku boley cakap...? nothing much can say! but, perlu ker aku bersikap keterbukaan menerusi blog inih? ahai, mcm public figure lah plop! tettt~x kuasa betul!
But sape? kat mana? kenal camner? keje apa? then sekali lagi aku nk tye...."x pe ker klu aku share semua?"  alahai, byk plak aku nk kene karang jawapan kan! x boley! kantoilah cenggini! Then, perlu ker aku jawab dgn ikhlas....? "yer, dia tinggi...sampaikan aku kene mendongak utk bercakap dgn dia......." hihi....sweet je kan! 
~@ ~~@ ~~~@ ~~~~@ ~~~~~@ ~~~~~~@ ~~~~~~~@ ~~~~~~~~@ ~~~~~~~~~@


SWEET? amacam korang.....rs nk vomited banyak2 x baca pengakuan aku kat atas nieh.....? Okeh, rasa mcm kene stop utk bercerita (lakonan haku telah selesai).....wadde mengong punya citer! mengarut! then, x yah nk rs geli-geleman plak bc tajuk entry, mode yg mcm sengal & mukaddimah entry yg macam harem.....huh! lega!!! aku sudah kembali berfikir secara waras!!!da beberapa hr x dapat hapdet any entry..due to muka buku yg dah kembali aktif (so, tiap kali layan tenet, hanya bermuka buku sahaja).....muka buku da on balik? Yo lah! da siblings bising! aigooo......time nieh lahh jugek nk sebok2 make discussion secara maya menerusi group family haku dlm muka buku~nice je kan... nk sembang2 dalam group.....bestlahhh! nk hentam2 pOwn x de hal...wut i mean, menegur secara gurau2.....baru senang nk adapt! kan3x! FINE! x perlulah nk menyalahkan muka buku sgt! kerana sememangnya aku melayan korea jerk 2-3 menjak nieh...mmg jgn harap nk hapdet blog! haha....


Jgn nk amek port sgt psl mukaddimah entry kali nieh....sj lahh nk bg panas senja2 nieh kasi letak ayat2 mengong sebegitu...hihi..padahal, jgn harap nk bertaman bagai dalam hati ini...psl hati ini jenis kering =D hihi...mmg x kan ader pokok yg mampu tumbuh! haha.....


Nowadays, berpesbuk...bertweet..tu da jadi mcm perkara wajib plak yg mesti org2 (bukan aku) surf daily!..yela, budak2 tecik pOwn da ader pesbuk hape....siap layan game2 online dlm pesbuk lagi....huh, sentap betul! zaman aku dulu, mana laa ader benda2 camni....nieh, bdk2 tadika pOwn da lagi expert wut dr aku...sigh** bejaett betul depa nieh~belajaq x mo....berintenet mau!
Selalu jugak......tgk durg nieh rajin hapdet status! sampai kdg2 rs jelek plak nk bc....yela, every single things yg jd, sume nk post! adoiyaiiiii.....kekadang, rs nk bg tazkirah free jerk.....x yahla terlalu open sgt! which is, sume2 yg jadi....apa yg rs sentap/gumbira/dukalara etc.....sume nk share dgn org.....alah, x yahla sampai mcm tuh sekali......x perlu! x bagus! & x mendatangkan keberuntungan langsung! siyes i tell u taw! ha, nieh br lahh masuk dgn tajuk entry! selalu'y yg duk open2 sgt berjiwang kat pesbuk...alahaiiiiii.......Islam not recognize date! it's called ta'aruf"  klu date pOwn x boley, nieh kan plak kapel2 (sesi aku bercakap depan cermin)..ehem2x! tetiba tekak sendiri terasa sakit2! huhu.....eh iamsingle&available lahh! sigh**


Sajer laa nk bg reminder kt diri sendiri....tok sah laaa nk post mengarut2 kat fb tuh....tp kan terkadang, klu aku temper sgt, terpost jugek! hihi.......hurm, okeylah, let the bygone be bygone...benda da lepas biarkan....which is, klu sblm nieh rajin no nk post/tweet mengarut2 kan, lepas nieh x yah la sgt!!! klu rs MARAH.....GERAM.....KUCIWA....bla bla bla......share lah dgn Allah, Zat Yang Maha Pencipta.....Dia Yang Maha Mendengar.....Dia Yang Maha Penyayang....bukan share kat wall! x de dapat pape pOwn! kdg2 wat ht kiter lagi x best aderlaaa......betui x?  nieh bukan aku jerk yg cakap......UAI pOwn cakap camtu....x cayer, cer scroll down.... 






Raihlah perasaan & rasa kasih sayang  Allah...nescaya hati kiter akan tenang......juga, berdoalah agar Allah pertemukan kiter dengan org yg mampu menambahkan lagi rasa cinta kiter kepada-Nya.......mudah2an.....aminnnnnn......sesungguhnya hidup&matiku hanya utkMu, Tuhanku......ya akhi, ya ukhti....let's keep it up! perbaiki iman di hati....!& pelihara rasa kasih syg ini.......ianya adalah anugerah dari Allah y tidak bertepi....... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...