Saturday, November 19, 2011

Hari malas2 kembali

Mode: Yeay!!! aku suka hr nieh! hari yg aku nanti2...


Berpagi2an...yup, itu bagus...nak2 plak hr sabtu kan! & pagi2 lagi kawan aku da msg ajak p jalan-jalan-tanpa-arah-tujuan..haisy! x psl2 mata aku da terang seawal pagi begini! (awal pagi ke nieh)...program hr nieh, ptt'y attend kelas cooking2! eceh, cam poyo sgt jer nk mention kelas cooking2 kan...oklah, aku cuba bercerita secara siyes! mggu nieh kira kelas penutup r utk kelas cooking2....provide secara percuma utk kaum muslimat utk mukim yg aku duduk nieh...seronok kan! tp aku br attend sekali jerk kelas nieh....haha...al-maklum, weekend2 nieh, susah sikit nk ader kat ptjy nieh...selalu'y, akan membawa haluan ke destinasi2 lain keluar dr territory ini! Pape pun, aku b'syukur beb duk sini, semua ada...nak x nak jer~larat x larat jerk (x larat hape plak-merujuk-kpd-diri-sendiri...kete ader...masa ader...-jawab sendiri=baekkkk)...okeh, hr nieh belaja wat roti canai+murtabak etc yg sewaktu dgn'y....so, jgn harap aku nk g...psl aku rs ntah bila tahun aku nk wat! plus2 plak, cekodok yg senang giler (ayat berlagak) tu pOwn, x de masa aku nk wat (ayat mcm PM jerk, mcm sibOk giler)...salah ayat aku tuh, mcm ni ayat sebenar'y....cekodok yg senang giler tu pOwn MALAS aku nk wat, nieh plak roti canai segala bagai! haisyyy....esok plak durg ajar wat nasi hape ntah....then, aku berbelah bagi..nk g kelas cooking ker, nk g kelas pengajian umum! so.....esok punya citer, esok br pk...boley? ikut suka aku lahh boley ke x....haha
Entry minggu nieh, zero! nieh br nk start merapu balik...kecelaruan minda sebenar'y...hr tuh ustazah penasihat (giler kentang aku ader ustazah penasihat)...eh, sbnr'y harus ader...tempat rujukan..tempat berkongsi info, supaya hidup ini tidak terpesong....supaya perjalanan hidup ni istikhomah dgn apa yg kiter wat!
siyes nieh, aku kagum dgn dia, aku nk panggil dia Ustazah Penasihat...dia bg tau, satu perkataan sia2 yg kiter cakap, akan dicampakkan ke dalam api neraka 7000 tahun! tuh yg aku berpk2 tentang topik2 merapu2 aku dalam blog nieh...byk wo! so cane? minggu nieh, hr2 sbnr'y aku cuba tulis entry....tp semua'y ada dlm draft! sebab, aku rs semua mcm merapu! huh!!! semputt~tp entry hr nieh, still merapu jugak kan......

Dahtu, aku nk merapu kt sape lag? nk melalut2 dlm bumblebee aku, tinted da terang sgt! nti org nampak aku ckp sorg2! x ke kes naya...? x mo lahhh....ok, perlu berjumpa kawan2, utk bercakap tanpa noktah! hurm...igt balik aper Ustazah Penasihat kater? huhu~ payah2! aku cuba yer! 
sekian~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...