Sunday, December 11, 2011

The Journey Juz Begin

Mode: Cuti2 Mesia

Alhamdulillah...last week berkesempatan menghabiskan masa bersama family ke Cameron Highland....All the siblings dapat turut serta except my Dearly Bro....psl si tecik Raaif x brp sihat....dia pOwn br 2 bulan lebey...so agak x manis klu nk bawak jalan jauh2 gitu~....so, dgn rs x best tanpa kehadiran abg yg disayangi, the journey tetap diteruskan...As planned, aku balik N9 lepas hbs keje hr jumaat... Sepanjang perjalanan tuh, hujan non-stop...pergh......mintak2 esok'y cuaca baik...coz journey esok agak panjang & memberikan sedikit cabaran....
Alhamdulillah, pg esok'y, hujan stop ms dah nk dekat subuh...& hari clear menjelang siang.....Gerak dr kg, aku & along 1 family.....gerak kul 7:40pg klu x silap....N9-Karak-Genting-Batangkali-Tanjung Malim-Simpang Pulai-Cameron!

Cuaca sgt baik...sampai'n boley nampak Genting dr h/way
Pergerakan kereta hr tuh, aku terpaksa kawal...psl aku bwk abah & mak.....so, folo jela my bil...& my bil  plak mcm paham2 jerk.....very the steady dia bawak....sampai kekadang aku pOwn x leh sabar, aku potong je dia...hehe.....h/way karak, x de masalah...since aku pwn da byk kali lalu sini...tp yg x boley blah bila dr genting nk ke Btgkali...pergh.....menurun bukit jerk! mencabar minda betul...tu br 1st time aku drive kat situ....mmg main gear rendah jela gamak'y....
Then, da sampai Btgkali, terus ke Malim, pick-up my niece...& terus masuk h/way utara-selatan! kat sini br boley speed sikit! psl rs mcm jauhhhhhnyerrr lagi nk sampai....huh! Mileage yg aku set ms nk gerak pg tuh, ader la dekat 400km gak! ptt ler semputt! & alhamdulillah, dlm kul 2-3 ptg, da check-in apartment yg kitorg da book! kitorg sampai dulu kat sini...while along otw...kt mana dia kene tingal, aku pOwn x perasan..sedar2 da x de jerk kt blkg aku....aku sedikit rushing psl abah da penat sgt duk lama dalam kete....(time nieh aku pk, nk pakai kete besar mcm mn lagi yg boley wat abah rs selesa, x penat & x rs mcm duk dalam kereta klu jalan jauh2...)....ukur baju di badan sendiri!  sigh**


I'm waiting my Along! mana la nieh....

1 Queen, 1 single bed


Tv inc. astro basic

Siyes aku x perasan si kecik nieh wat peace

Ruang dapur..aku lupa nk capture ...
But, semua complete...

1 bilik double-decker...while 1 lg bilik ader 1 katil queen....
x capture psl abah dah landing!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...