Wednesday, December 28, 2011

No pain, no gain!

Mode: Everythings that happend in da past....make me more stronger.....& it's developed the 'new me'


Kdg2, kita melihat, apa2 yg x best jadi dlm hidup kita, kita rasa down sesangat! Tapi, bila jd benda2 yg best, hamboih, bukan maen meloncat2 keriangan kan! Itu adalah realiti kita sbg manusia! Tu sebab, dlm hidup nieh, mesti Allah selitkan peristiwa2 duka kpd kita.....itu adalah tanda Dia sayaaaaanggg kat kita...sebab apa, Dukacita membawa kita kembali mengingati Allah.....igt lagi x entry INI?

Sometimes, kita rasa, byk'y dugaan Allah utk kita...sdgkan bila kita compare dgn org sekeliling kita, mereka rilex2 sahaja...which is....terkadang, terkeluar juga dr kata hati yg fasik "kenapa hanya aku yg diuji begini?"....Allah hu Robbi! sdg'n, kita x tau situasi mereka yg sebenar'y....mungkin mereka berhadapan dgn dugaan yg lebih dasyat! lebih hebat! 

Ketahuilah...bahawa dengan dugaan2 itu, kita akan kembali mengingati Allah! bersyukurlah!! kerana Allah kurniakan kita dugaan, kerana Dia x nak kita jauhhhh dari Dia! subhanallah! betapa syg'y Dia kat kita!! MasyaAllah......

Disebalik kesakitan yg kita rasai, kita akan kembali dekat dgn Dia...kerana, hanya kepada Dia lah tempat kita mengadu...& hanya kepada Dia lah tempat kita memohon! Subhanallah! betapa hebat kasih-sayangnya kepada kita! walau sebesar mana pun kesalahan kita, kembali lah bertaubat & kembalilah kepada Dia, nescaya, Dia akan mengampunkan! Dia akan tunjukkan kasih sayang-Nya.....& hati yg resah gelisah akan kembali menjadi tenang..

Allah hu Robbi...jika diri ini mmg tidak kuat utk menanggung dugaan kekayaan, kemewahan & kesenangan dari-Mu, maka biarlah diri ini sebegini....asalkan redha & kasih sayang dari-Mu sentiasa ada dalam jiwaku.....dgn kasih syg-Mu itu...aku yakin, akan Kau lengkapkan hidupku dgn barakah & wasatiah dlm kehidupanku.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...