Thursday, May 8, 2014

Berbaik Sangka Dengan Allah SWT

Mode: Tolong jgn sama kan aku dgn org lain...

Assalamualaikum WBT...
hye peeps, long time no see! seen like aku dah x brp nk ada mood utk membuat N3....
Igt nk wat N3 umrah, sambungan.....tp lpz gimme time lahh.....
Klu diberi pilihan...klu Allah sudi makbulkan doa aku yg hina-dina ni, tolonglah kembalikan aku ke Tanah Haram! aku rindu tempat tu mcm nk mati! why do aku say like that? eh, mmg kita semua akan mati hape? semua sedang menuju kematian kan!?

Berbaik sangka dgn Allah...ye, ini yg aku buat...dari dulu, aku cuba terapkan dlm hati ni, Allah let the best things with me, replace the irritating one! apa2 yg aku x dpt, Allah dah plan yg terbaik & replace yg terbaik! Eventho, today, aku rindu Abah a lot! rindu dgn insan yg selalu support me from behind! & NEVER letting me down! & rinduuuu with his care! rindu, yg aku rasa x de sape nk faham sbb mungkin korang x pernah rasa kehilangan yg teramat mcm yg aku rasa.
Im juz wondering, klu ms abah ada lagi, aku sakit mcm hari tu, mcm mn reaksi abah?! hurm....

It's been 5 months after marriage....yet, people will asking.....
Yeah, who am i to stopping down all those cheeesyyyy question?
Actually, miss p come by myside 100 days after my last lucrin.....the perasaan? boley cakap aku x de perasaan!? since by this time kene hadap benda nieh ms pegi short vacay! menahan my crampy stomach! if ever aku boley transfer all those pain, u will felt the disaster! trust me....

So, bila miss p dah dtg, this such a warm reminder to me, to get back to my diet....letting go the food that i love the most & eat the things that my selera x berapa nk kata 'YA'....
Say no to coffee & tea! ohmai, cemana nk halang? all those reddish meat/chicken. Haisy! susah kan nk avoid makan ikut tekak. Time nilah kita mengharapkan org keliling support or at least, help us to avoid. Nieh klu org keliling ajak makan sekali cemana? haisyyyy....

Dearly myself, u r in #endostage 3 right now....please behave yourself. Miss p is such a yummy food for those endo! it will growing, Allah hu Robbi, plz NO....dun let them grow in my tummy again!

Friends, right before my marriage, i do amalkan doa Nabi Zakaria utk mendapatkan zuriat, dah jd amalan, alhamdulillah, dah bertahun kot amalkan....ni bukan utk dapat zuriat je, tp utk jodoh etc....boleyla sesama amalkan.

If people do ask me...."x nak ke?"  why shud i say no? hamba yg hina lagi byk dosa ni, haruslah nak kan....during the pregnancy, all the fish in the sea will pray for me.....mcm tu x nak? Im begging Allah to forgive all my wrong....aku x nk masuk neraka, betul x nak! panas dunia pun dh x menahan, ni kan pulak panas neraka! Jln pintas ke syurga mcm dah jauh sgt utk aku.....
Hamba yg bertakwa
Anak yg solehah
Isteri yg solehah
Umi yg mithali

Aku rasa cuma tinggal 1 je lagi option....smg Allah perkenankan.



Jika anda masih belum mendapat anak lagi, jangan risau. Mohon kepada Allah dengan membaca kombinasi doa-doa ini:
1. Baca surah Al-Fatihah.
2. Baca Surah Al-Anbiya' ayat 89, Surah Ali Imran ayat 38 dan Surah Al-Anbiya' ayat 30.
3. Akhir sekali, baca doa ini sebanyak 7 kali.

Insya-Allah, dengan usaha dan tawakal, anda akan dikurniakan anak.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...