Saturday, May 10, 2014

Love your Woman, Love your Mom, help them!

Mode: Sory emosi kurang stabil seharidua seminggudua ni

1st of all, nk bagi tabik spring to all moms out there yg jaga melahirkan anak, membesarkan, jaga rumahtangga, basuhkainbaju, lipatkainbaju bla bla bla
Fuhh, byk nyerrrr keje durang ni, but boley je durang hidup lagi sampai hari ni mengharungi kerja2 rumah yg melimpah ruah! Lagi tabik klu moms2 nieh bekerja, but still, sampai rumah x boley nk rehat jugak! lagi banyak keje....
pic gugel

#rasanaknangistepibucukatilkenangkanbanyaknyapengorbananmak
Todays, lakibini keje adalah perkara normal. Tapi rasa x normal bila all those things yg bila balik umah, sume serah kat bini je yg buat....dgn anak lagi...aduhai, aku rs nk bg penampar kt lelaki yg buat mcm ni! ko penat keje, abes ko igt bini ko x penat keje?? then balik umah boley lalala, bini ko wat ituini! Hisy, kesian giler kot!! siyess aku stress bila tgk keadaan mcm ni. Eventho aku x melalui lagi fasa ni, tp aku stress bila duk pk! boley mcm tu!? adakah aku tgh psyco skrg! haha...bak mai umat penenang sat!

Lagi 1 rasa stress bila org x reti nk hargai pemberian Allah nieh...boley plak ko siap tulis kat fb kate geram dgn anak2, sakit hati, sakit jiwa! Owh, nilah masalahnya klu ko kawen, terus dapat anak! ko x pernah rasa suffer utk tunggu dapat anak! ko x pernah rasa suffer nk jawab soalan2 org bila ko nk dapat anak!? Everytime ko marah anak ko....x hargai langsung! eh guys, ko tau x brp juta org yg suffer tgh tggu nk ada zuriat!?

Bila dah tua ni, against, im using those word....br aku pk...Ya Allah, susahnyeeee mak jaga aku dulu...mak keje, balik keje penat....nk kene masak....susahhhhh, mmg susahhhh...kadang2, badan penat pun, tolak tepi je....ignore je rasa tu kan. Owhhh, im soooo sory mom, no word can say! i love u more & even more today! thnks atas segala penatlelah....mengandungkan, melahirkan, membesarkan! soryyyy dulu banyak melawan...uwaaaaa, im begging u to forgive me!

Last not least, kpd mereka di luar sana....tolonglah bantu wife uruskan rumahtangga....hargai penat lelah mereka bersusah payah atas segala hal...tolong jaga anak2 yg korang sama2 buat....PLZ!
& plz, hargailah anak pemberian Tuhan tu dgn sebaik mungkin. Walaupun aku x de pengalaman lagi, tapi....mcm mn ko nk anak ko tu jd hape, it's depend on how ko didik & besarkan dia!

pic gugel


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...