Monday, September 8, 2014

Redang Part 1

Mode: Birthday Gift For My Dear Hubby


1st year sambut birthday as husband & wife. X tau nk bg hadiah apa....last year sambut birthday, dapat hadiah our E-Day, aku wat surprise bg kek ms E-Day kitorang...2 hari selepas birthday dia. So tahun ni, aku plan ler surprise trip just for two of us. Since dia pun x pernah lagi pegi pulau, aku wat trip ke Redang....win-win situation sbb aku pun x pernah pegi redang lagi. As known as salah satu pulau tercantik dunia, aku nk compare laa mana best dgn Perhentian. Trip yg konon2 nk bg surprise nieh, laki aku mcm dah dapat agak jerk! ciss, surprise x menjadi. Sbb aku bg reason suh teman aku outstation ke Pantai Timur, on weekend! mmg something fishy lah kan....end up sebulan awal aku dh bg hint lahhhh...kang tetiba dia x boley cuti camne? burn segala deposit! huhu.....nangis lah!

Riki punya riki, aku amek Redang Lagoon, sbb pertama, 100% malay! Own by malay & for sure masak segala hal pun org melayu lahh! Halalan toyyibah, in syaa Allah.....& aku klu boley nk tempat yg aman damai! siyes aku nk calm je.....nk bg hati aku nieh relax sket. Hotel2 gah yg lain, kemain lagi band/open disco sampai tgh malam! haisy, pening kepala otak! pegi nk rest2 kot!
Aku pun x igt exactly amount, tp flight + package, plus minus 1k jugak lahhhh! huhu, berpeluhhh beb nk kumpul duhet! Tapi, laki punya pasal, aku gagahkan jugak. Hehe!sape x sayang laki oiiiii!

Flight kul 8pm, so santai2 gerak dr umah naik bas! tetiba nk layan public transport dgn laki aku..hehe, mcm comel jew! sekali naik bas, dia bawak pusing2! sudahnya 45 minit br sampai Ptjy sentral...adeh, sakit kepala aku! Time nieh, KLIA 2 br beroperasi, so, merasa lahhhh rasmi airport baru! Siyes to say, aku x suka! sbb tooooo big! penat kaki aku nk jalan. Siap ada letak estimate wakling taw! dr erl tu lebih kurang 30 minute berjalan br sampai kt tempat tggu katebang tu! fuhhhh....juz imagine klu bawak mak bapak kiter, x ke jenuh durg nk walking! haih!! spnjg jalan tu, kedai soping kirikanan! hapekejadahlah nk wat shopping complex dlm tu, aku pun x brp faham!

 
Sign Board siap ada estimate walking time

No more naik tangga mcm LCCT! ala rinduuu plak dgn LCCT

Tempat duduk kat tempat tunggu tu pOwn dah mcm nk terbang

Sampai Kola Tengganu, dalam kul 9. Thanks to my Dearly Kak La, amek kitorang lakibini, bawak g makan & then tlg cari kan hotel area jeti. Dapat le hotel bajet, RM 70, nieh mmg org yg nk g Redang, akan stay sini....sbb jalan kaki je g jeti.

Esoknya, make sure bangun pagi2 gerak ke jeti, or else tiket feri habes, padan muka kene naik feri petang. Kat kaunter, cakap je nama chalet/hotel kita....tiket feri included dlm pakej yeah! Feri ke Redang nieh, x de no seat mcm feri langkawi.....so, duduk jela mana2 pOwn! dun get surprise sbb ramai giler umat manusia yg nk g Redang nieh! haihh, jenuh beratur nk masuk feri! Kt kaunter tuh jgn lupa beli tiket nk masuk Marine Park! Rm5/head. Klu x beli kt sini, beli kat pulau pOwn boley, guna masa snorkling on day 2.

Ramaiiiiii.....

Jeti kat Jabatan Laut, betul2 dpn Pos nieh

Dah dapat tiket, tulis situ 11pg....tp around 9++
dah start Q msk feri. TQ Kak La, siap hanta b1st

free seating

Perjalanan aak jauhhhh! sejam lebih gak...penat tido x sampai2!

Nieh aku duk bangun tgk, tp x de ape yg nampak! 
ok dah sampai...transfer ke boat kecik nieh dr feri

1 feri sumbat dalam boat nieh ok!

air jernih gilws! rs nk terus terjun jer 

nampak! nampak!! haih!! geram

ala tantekkk!

sumbat selagi boley
1 katil Queen, 1 single bed!
sampai2 terus landing! feenat!
siap letak sempadan jgn masuk area aku!! haha


ai is loike!
penuh buai!

wut a good weather!
1st day, ada lunch, pastu snorkling belah petang...balik snorkling ada minum petang....malam ada nasi & BBQ....awesome BBQ dia! sotong udang ikan ayam.....sume fresh2! pastu self pick & bakar sendiri. By that time ada la org dia yg monitor tolong kita pape yg patut! malam da kyg, ngantuk, tido laaaaa! laki aku jammed sbb x de tv! wakaka....kemon lah yang, kita tgh bercuti laaa....NO entertainment yeah!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...