Monday, September 5, 2011

Aduhai Synchronize



Mode: Bukan senang nak baik...& mmg senang nk jahat! Aww!!

Di mana synchronization itew? aigooo...susah'y! nak2 plak setan2 laknatullah da freeeee skrg nieh! uhh, x suka'y! i'm wishing that the whole year is RAMADHAN! aman sikit hidup aku! yg lepas pOwn, setan2 kecik jerk! yg mana, insyaAllah boley ditangkas lagi!!!

Laser setan2!! ^__^

Eh, igt sng2 nk suh ultraman laser kan setan2 nieh? tanpa pertolongan Allah, spy kiter menjadi kuat..kuat iman...mental & fizikal..x de makna'y senang2 nk tewaskan hasutan & godaan setan! tul x?? nak2 plak, hasutan setan2 nieh mmg da sebati dalam diri kiter, anak2 Adam! huh.....padahal dl, setan2 nieh adalah hamba yg paling taat dgn suruhan Allah! tgk, ketaatan'y telah hancur musnah akibat dari keegoan sendiri! nak citer lebih lanjut, selusurilah sirah2 islamiah! alamak, ntah-word-hape-yg-aku-pakai-nieh?

Synchronize...sbnr'y diri kiter nieh....kiter sendiri kdg2 susah nk kawal....al-maklum, kang nk jd baik, of coz ader yg akan mengata....x nk jd baik sgt pown kang, still ader yg akan mengata! contoh, klu tetiba kiter berjubah...for sure, akan ader org yg tanyer..."br balik dr mekah ker?"...bla bla bla...dll yg malas aku nk tulis pjg2 kat sini.....pelik kan! tu yg pakai baju-adik2-depa....yg pakai baju xs.....yg rambut colour2....x de plak depa duk tanya..."hangpa br balik de London ka? br balik dr US ka?? Stigma masyarakat! yg kadang2 wat darah aku tiba2 tinggi! naseb baek aku x putih, klu x da blushing2 aku tahan marah! huhu....

Siyesly to say.....bila kiter x mampu nk ubah diri kiter...nk ubah cara hdup...nk ubah percakapan....cuba lah berdikit2!...maksud berdikit2 nieh, lebih sedikit nisbah'y dr bersikit2.....x caye, cer tgk kamus dewan bahasa & pustaka! klu salah, mmg x payah nk bising, psl aku main taram jerk nieh! eh, blog aku kan, ikut suka lah! haa, tgk, ayat aku da mula x synchronize dgn diri aku yg sopan & santun nieh! =D
Tp kan, bila terkadang kiter bersopan, berjubah misalan'y, akan automatik, kiter akan mampu utk kawal percakapan...kawal diri kiter! & amazingly, secara automatik, org sekeliling akan hormat kiter! subhanallah! Allah maha mengetahui...tu sbb Dia suruh para muslimah berhijab, menutup segala2'y kecuali muka & telapak tgn....kerana dgn sebegitu rupa, akan kurang gangguan dari org persekitaran...believe my word! klu x cayer, cubala try! rasa'y indah!!! betul, sgt indah!

Hari tu, seperti biasa, akak aku akan bg free talk kt aku tanpa aku minta! dia cakap, dress-up x yah cantek2.....bia selekeh2, supaya lelaki yg tgk, x de nafsu kat kiter...then on da same day, kami kua beli barang! oleh kerana aku mmg malas nk iron2 tdg/baju segala bagai, so, juz belasah jerk mana yg ader! & keputusan'y, aku pakai baju wane slow purple, track-suit wane dark navy....& tudung wane hijau! hahaha, tolonggggla jgn bayangkan! pastu akak aku tgr, "ni ko pakai tdg colour lain, baju colour lain...." & jawapan aku, "kan ko ckp pakai kene selekeh2!".....hehe..pliz dun try this at home! poning! 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...