Sunday, September 4, 2011

Eid Mubarak

Mode: Puasa x cukup sebulan, raya cukup sebulan boley?

Hari ni baru 6 syawal! so, kira x terlambat lagi la rasa'y aku nk wish "Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin"....
The whole of ramadhan, mmg aku x dan nk menjengah blog nieh! mmg lappy ku berhabuk la sbb aku tidak berkesempatan menyentuh'y! al-maklum sebulan ramadhan, syaitan kene rantai, kene ikat! sO, rs nk berblog tuh agak kurang la kan! la ni, syaitan dah duk merdeka raya dah, kembali ke habit la jawab'y! sowi sgt2 psl da lama x update! eh, mcm la followers aku ader 1 juta plak kan! poyo teramat plak nieh apsal?
Actually, hr nieh br aku dapat rest serest2'y! mcm pelik lak word serest2'y tu kan! word tuh nk menggambarkan, tika masa & saat ini, aku betul2 dpt rest la! pasal aku dah selamat sampai ke umah.....dgn izin-Nya....tanpa ader jammed! huh, sgt bongkak plak ayat tuh! eh-aphal-nk-rasa-jammed! ni pOwn rs kepala da berpinar2, berputar2...tp aku layankan jer jari aku duk sibuk menaip nieh! seolah2, seumpama, otak tengah melambak'n sebesen cerita ke dalam blog ini! huhu.....siyes, sbnr'y byk yg aku nk story-mori, tp kekangan masa...& kesempatan berblog'g menyebabkan entry blog aku ni sgt suram & hambar!
pic raya, ader la 2-3 keping! tp, maap yer, tidak ku upload di sini utk tontonan umum! rs nak jugak tgk, bayarla! huhu
Aku bercuti raya selama 11 hr tahun ini! tu pOwn pada asal'y 9 hari sahaja! pastu pk balik, aku apply sehari awal! pastu ader request plak dr akak aku nk wat cookies...so, apply sehari lagi! pergh, packed betul jadual! Hikmah Tuhan suh aku kawin lambat! nampak? spent da 11 days with my own family! pergh, heaven!!  ^__^
Nieh aku tgh berkira2, pic aper yg patut aku upload di sini? hadehhhh.......
X de pic menarik yg aku nk upload! oleh kerana, tahun nieh, biskut raya, semua buat sendiri....eh, silap, cookies wat sendiri ader 6 jenis..pastu aku ader beli  3 jenis...tu pOwn 1 jerk kua'n ms raya...psl 1 jenis aku dah bahan siap2 time poser...& 1 lagi x kua'n psl tempat kuih raya da penuh! Siyes sgt berpuas hati hasil'y...sebab rasa'y sedapppp!! mmg habis menjadi santapan para tetamu yg dtg bertandang di hari raya! eh, bangga gitu! dapat buat kuih sedapp!! huhu..thanks to my sista yg beria2 ajak wat kuih raya!
pic aku upload utk almond london & tart sahaja...psl time nieh camera ader berdekatan! conflakes madu, conflakes choc (aku belasah je nama nieh psl mmg bahan'y cnflake&chocolate sahaja....dihiasi dgn cerry),biskut arab/suji & biskut mazola tiada pic nk diuploadkan....ader dlm hs, aku mls nk upload...psl bantal mcm menjeling-jeling aku jerk nieh...huhu....enjoice ler pic yg x seberapa yeah!

cer teka nieh kuih aper?

cukup 100....nmpk sikit jerk kan!

Tart nenas! makan panas2, ngam ho!

taraaa....almond london!

secantik, sesedap rasa! 

Siyes, kaki aku da sakit2...even td da 2x urut! huhu.....nmpk sgt aku giler wat keje raya hr tuh! ni badan da start rs x best! menandakan aku perlu rest! jgn esok x bangun nk g keje sudaaaa....
Next entry, aku citer plak best experience aku sepanjang ramadhan! 
Enjoy raya! Last not least, jgn lupa puasa 6.....persoalan puasa 6?? on da next entry!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...