Monday, September 5, 2011

Ikhlas

Mode: Kalau kamu mahu tahu apa itu ikhlas, jangan mengharap apa2 balasan walaupun ucapan TERIMA KASIH. Selagi kamu inginkan balasan, kamu belum tentu lagi ikhlas~credit to Sham Kamikaze!

Tetiba plak aku terpk word nieh...al-maklum g keje hr nieh serupa mcm aku duk tido berlengkar kat umah! eh, sila jgn salah faham! mmg sekejapan pOwn tidakku lelap kt opis hr nieh even waktu rehat! padahal mata da mcm lekat gam uhu dah.....tahu? agak ajaib psl ms rehat aku x tidoq! mn x'y, aku pi melayan citer "Tolong! awek aku pontianak"...korang pernah tgk citer nieh? nama jer agak seram, tp siyes aku x takut pOwn tadi....cuma ms balik, aku guna lif depan r...x guna lif maintenance kat belakang! hehehe....eh, bukan takut, tp sajer la nk jumpa org ramai bulan2 raya nieh...ececeh~tau nape aku x takut layan citer nieh? huhu, pasal pontianak dia comell!!! x cayer, cer tgk pic nieh!

Pontianak comel+hero sengal2 ubi

Padahal mula2 td igt nk layan citer karak! x sampai 5 minit pertama, aku da ttp! hahaha...bukan aper, al-maklum kat opis, org ader 2 kerat jerk! aigooo....tgk citer lain la......NEXT!

Eh, kiter back to da root! cer layan pic kat bawah nieh....pasal, benda tuh yg aku nk citer sbnr'y!

Perlu ku terap nilai ini dalam diriku!

Siyes, selama hidup, apa yg kiter wat, mesti kiter mengharapkan balasan...betui x? nak2 plak aku yg serba dhaif akal fikiran nieh! hadoiiiii.......hilang ikhlas aku kerana itu! sbb, ikhlas nieh HANYA akan terjadi jika kiter wat sesuatu benda tuh tanpa mengharapkan balasan even ucapan terima kasih! 
Mmg nampak simple, tp benda yg simple-dimple ni lah yg kiter susah nk wat! Tp, bila kiter beramal misalan'y, kiter mengharapkan ampunan dari Allah...& mngharapkan kiter tidak tergolong dalam ahli2 neraka, itu dibolehkan! wallah hu'alam! psl mmg awal2 lagi Allah dah janjikan balasan syurga bagi hamba2'y yg megikut perintah-Nya!
So, lepas nieh nk wat pape, niat sahaja di dalam hati...bahawa semua yg aku lakukan adalah kerana Allah! InsyaAllah, semoga kiter betul2 ikhlas dalam setiap perkara yg kiter lakukan! aminnnn




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...