Tuesday, March 6, 2012

Friend remains till the end

Mode: That's wut frens for

Duhai sahabat, dah agak lama kiter menjalin ukhwah persahabatan.....

Masa tetap berjalan seperti biasa...yg mana, terkadang kiter rs cepat nyer ms berlalu....& terkadang kiter jg rs seakan2 lambat'y masa berlalu.....seperti mana ms yg sentiasa bergerak meninggalkan kiter, mcm tu jugak lah diri kiter kat dunia nieh....which is, we try to be better from the past kan! yup! try harder!

As a supporter, we need family! yg mana, mereka nilah yg akan support jatuh @ bangun'y kiter! mereka adalah back-bond kiter! which is, tanpa mereka, we will continue alone!!!!
Then, frens......ni pOwn memainkan peranan penting sgt2!..... yg terkadang kiter mampu nk dpt support dr mereka, but sometimes, kiter x mampu! yelahhh, kiter kan manusia biasa.....sdg'n diri sendiri x berapa nk lurus lagi, camner nk support kawan2 kan! in my life, ader beberapa person yg aku boley kategorikan sbg kawan..best buddy...best fren...& wut so ever! x kira lelaki @ perempuan, once dah boley closed, insyaAllah till the end akan remains as my fren! fren is forever rite! asalkan mereka tidak cuba stab-back me....akan ku jaga ukhwah itu duhai sahabat!

Sayangnyer aku kpd sahabat.....aku akan buat sekadar termampu.....tapiiii, terkadang aku juga melampaui batas diriku.....! hurm, it's for my own sake! kerana, utk mengelak dr unsur salah anggapan amatlahhhhh susahhh! klu kiter buat nice, mereka akan pk lain! tp, klu buat x nice, rs mcm x sampai ht nk jd kejam sgt kan!....

But, mungkin dah sampai ms.....kene firm! sape yg x sayangkan sahabat.....sape yg x sedey bila tgk sahabat depan mater terlalu jauh mninggalkan batas dalam kehidupan yg p'akhirannya adalah mati?.....nauzubillah! Duhai sahabat, aku belum cukup kuat utk sama2 koreksi diri! aku hanya mampu berdoa.....berharap, semoga Allah SWT bukakan pintu hati! x selama'y kiter boley hidup kat dunia ini......igt, bahawa ujian Tuhan ader 2 cara....iaitu, samada DIA uji kiter dgn kesenangan.....atau pun ujian itu dtg dlm bentuk kesusahan......
Bersabarlah jika ujian itu dalam bentuk kesusahan....& bersyukurlah jika ujian itu dlm bentuk kesenangan.....

Duhai sahabat....siapa pun yg cuba kau jd'n ikutan, aku akan tetap berdoa, smg pengakhiran hidup kiter nanti, kiter di tempatkan Allah bersama org2 yg beriman....aku hanya mampu berkongsi peringatan....ia'y utk diri sendiri juga utk kamu duhai sahabat!

Sahabat, syukur kpd Tuhan atas limpahan nikmat yg DIA turunkan.....alhamdulillah, Allah permudahkan urusan kamu......aku mampu tersenyum gembira duhai sahabat! sudah terbalas jasa kedua org tua mu.....bukan semua anak mampu melakukan semua itu......kerana, sesungguhnya aku juga tidak mampu utk berbuat begitu......

Sahabat, siapa pun kamu skrg, jgn pernah rs kehilangan, krn sbg seorg sahabat, aku akan tetap ada di sini....
akan tetap mendoakan kesejahteraan kamu.....
Masa yg telah memakan hampir seabad dlm ukhwah ini, aku harap, smg akan tiba ms, Allah bukakan pintu hati.....krn aku x tau, brp lama lagi aku boley berada di sini.....& aku x tau sampai bila aku mampu utk berkongsi peringatan utk diriku sendiri & juga utk kamu duhai sahabat.....

Tiada yg lebih berharga yg aku mampu bagi, selain titipan doa buat kamu! Itu pOwn tanpa pengetahuan kamu.....semoga Allah pelihara kamu.....insyaAllah.....maaf, aku x mampu utk jd sahabat yg baik.....krn membiarkan kamu dgn dunia kamu sendiri.....aku belum cukup kuat utk itu.....

Terima kasih, krn membantu aku menjaga ukhwah p'sahabatan ini.....

& Thanks for ur giving! im not ask for it! really! but, thanks again!!!

Pic as attached below........~

~





~






~







~









~









~
Aku kater aku nk naik Gunung Kinabalu lagi....
Bila aku pgg bj nieh, kamu kater bj ni nipis!
x sesuai utk cuaca kinabalu yg sejuk..

terima kasih krn concern psl aku....

Baju lengan pjg+extra size!
Terima kasih sahabat, krn sekali lagi cuba memahami....
& it's was grey! 1 of my fav colour!


~Sekadar Renungan~Bukan sajer2 aku cari yg mahal~

 A : Eh, mahalnya stokin kau beli. Sepasang mau dekat RM5. Itu baru stokin. Hand sock tu lagi mahal. Tak campur dengan lain lagi. Tengok baju aku. Sehelai baru berapa ringgit je.


Gadis B : Kau beli baju apa?

Gadis A : Baju t-shirt lengan pendek ni, baru berapa ringgit je. Dah boleh pakai pegi mana-mana. Selesa, takde serabut sangat, tak panas. Kau nak kena beli itu la, ini la.

Gadis B : Ohh, pakaian yang buka aurat, memanglah MURAH. Murah jugak harga diri kita bila pakainya. Pakaian yang tutup aurat, biar MAHAL takpe. Semahal aurat yang dijaga

Duhai Sahabat, jgn kau gusar! krn aku akan tetap ada di sini utk kamu.....insyaAllah....

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...