Saturday, June 16, 2012

Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui

Mode: Bukankah DIA sebaik-baik Pengatur......justeru, mengapa harus meragui?
pic credit to nama belog di atas. me copy dr pesbuk! mohon halal kan share yep :) tq


















For me, sincerely to say,  im not that desparate! sebab pada aku, bukan senang utk menjadi seorang zaujah! bukan senang utk menjadi seorang umi......bukan senang! nak2 plak dgn keadaan aku yg serba cetek ilmu-pengetahuan ni.....nk memasak, menguruskan rumah-tangga, apatah lagi!!! That's why, sampai skrg, aku rs aku masih belum mampu! tu sebab, pada aku, im juz fine! cuma sedikit kerisauan dari bonda terchenta.....yang mungkin sedikit tertekan dgn permintaan terakhir ayahanda yg disayangi, supaya aku menjadi zaujah kepada seorang lelaki sebelum dia pergi. Sabar Abah! sabar mak! ada hikmah anakandamu ini lambat bertemu jodoh! at least i can givin' my time for both of u rite! 

Bukankah telah Allah berjanji, bahawa perempuan yg baik utk lelaki yg baik. Aku berpegang pada janji Allah! kerana DIA tidak pernah memungkiri janji....sebab tu, pada aku sekarang, aku cuba utk jd yg terbaik! walaupun, aku tau, diri aku nieh bykkkkk khilaf! im learn from my mistake! im still learning, till now! org nk berkata apa, biarkan! Allah tau apa yg terbaik utk aku.......sebab, pada aku, marriage tu bukan mainan....yg mana, hr ni ko bley akad, "aku terima nikah'y", esok lusa, ko boley nk cerai-berai! itu bukan harga kepada sebuah perkahwinan! NOPE! 

 

Buat yg masih solo-like-me, bersangka baiklah dengan setiap ketetapan Allah...At least, kiter ada byk masa utk diri sendiri......masa ni lah kiter nk attend2 majlis ilmu tanpa perlu rasa bersalah meninggalkan suami kat umah......tanpa perlu pk kan anak2 kat umah......ms nieh jugek lahh nk manja2kan diri....so, hargai ms yg ada....

Si dia? sampai masa nanti, dia akan datang tanpa diduga....dia akan datang dengan tiba2.....bila masanya, itu rahsia Allah yg kiter x perlu nk tau! 

*cuma terkadang klu kiter sakit...kelua jugak word "kalaulah ader laki".... sebenarnya, cakap mcm tuh pong x boley! seolah-olah kiter persoalkan ketetapan Allah...nauzubillah, semoga Allah pelihara hati-hati kiter.....aaminnn~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...