Thursday, June 9, 2011

Bermujahadah....smg istiqamah~

Mode: ianya tentang diriku...untuk diriku...& utk kita semua....semoga kita istiqamah dalam bermujahadah...utk keuntungan akhirat....all the things that i posted here...got it from alim ulama' yg memperkata'n tentang ilmu akhirat...sebarang kesalahan dalam penyampaian, mohon ampun & maaf, kerana yg baik itu dari Allah, & yang cela itu dari diri ku sendiri....


Sebelum aku pergi terlalu jauh...& mungkin merasakan berlaku kecelaruan minda di sini...psl selalu'y entry aku memang mengarut2, tp malam nieh, aku br terpanggil utk menyampaikan.....insyaAllah, perkongsian ilmu ini akan berterusan......
Ianya dari sekeping hatiku yang luhur.....izinkan aku mengejar cinta-Nya.....

Dalam hidup, selalu'y kita tewas dgn agihan masa, yang mana, kita terlalu mengejar dunia.....sedangkan dunia ini hanyalah persinggahan sementara utk kita mencari bekalan akhirat...yup! sementara...! kita tau akan hal tersebut, but why there's nothing that we do for it? Terkadang kita lupa, akan segala nikmat...segala dzat yg Allah kurniakan utk kita..& boleh jadi kesenangan/kekayaan/kemewahan kita kat dunia nieh merupakan satu bala utk kita...andai, kita x manage dgn betul, maka ia'y akan memakan diri kita suatu ketika nanti....bukankah segala'y akan di hitung di mahsyar kelak?
There's too mnay thing that i wanna share....but, takut diri x synchronize dgn apa yg aku tulis....Allah hu Robbi, hidup di dunia ini tanpa bimbinganMu umpama kereta yg dipandu tanpa tujuan!

Sekian....2 be cont.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...