Sunday, June 5, 2011

Operasi Menyelamat

Weekdays yg lepas, punyala aku rs lama giler nk sampai ke hr sabtu...al-maklum dah 3 mggu x dpt bermalas2an on weekend! sO, mcm mggu nieh, nk rilex2 la konon2'y....disebabkan aku merasakan yg ms seakan2 terhenti seperti jam yg kehabisan bateri....& kedatangan hari sabtu tu ku rasa terlalu lambat, maka aku membuat keputusan apply cuti hari khamis hr tuh...nak menunjukkan protes entah kepada sape...yg aku nieh sgt malas...& mmg x de mood nk keje..hehehe....boley camtu? hr sabtu, merancang utk teman best buddy g cr brg2 ntah-hape-hape-lg-yg-x-cukup-utk-wedding dia....sO, disebabkan ni dah brp kali aku teman dia cr brg yg x habis2, aku wat muka r kan....sO, keputusan aku wat muka begitu, settle dah brg2 yg perlu dia carik on list! Dah siap beli barang siap complain kat aku, "dah ko wat muka garang, terpaksa r aku beli.." haha, padan muka! klu aku wat muka manis kang, confirm2 dia balik tangan kosong lagi kan! itulah guna'y actress education! Settle jadual utk hari sabtu...
On sunday, unplanned program...aku g lepaking kat pantai...konon2 nk hilang stress...& at least, tgk laut, dapat gak pahala free kan...hehehe...actually aku x pernah pun sampai pantai bagan lalang nieh...sebab, selalu pegi malam...utk melantak seafood jerk!

saujana mata memandang

Tara....dah sampai pOwn! time sampai sini, da kul 4....& air tgh surut! Yeah, aku sgt sukakan cabaran! sO, berangkat ke tengah sikit! sgt suka bl dpt tgk laut okeh =D

Menyelusuri gigi2 air....

jauh jugak ler bejalan.....dr smart2 mcm nk pi lepak shopping complex...terus buka sandle & lipat2 seluar skit...pasal nk rasa pasir pantai la konon2...dgn bawak payung bagai...konon takut sun-burn! cett~

Pantai=empty!!! as u can see.....itu adalah Gold Coast! 

makin lama, makin ketengah aku berjalan! dan da nak dekat ke Gold Coast Australia. Setakat per nite RM 3+++, aku pOwn da sampai hape...cuma x sempat bermalam jerk! hehe....

crab fighting!

org kater jauh perjalanan, luas pemandangan..mmg betul r..aku jalan sampai ke perkampungan ketam2 sekalian...hehe.....ni durg tgh fighting! layan dialog durg kat bawah nieh....
ketam A: jom r lepak2 kat lua....kiter g umah jemah ker..bosan nieh..
(sambil menarik ketam B utk keluar dr rumah'y...
ketam B: x mO r..mak aku marah r...dia x bagi kua...lagi pOwn, da petang nieh...
aku: hape la durg nieh...tu pOwn nk gadO2.....(sambil aku meneruskan pejalanan)

5:00 pm, they r going back from work!

tgk ketam2 nieh....ptt r segerombolan menuju ke rumah masing2....jam da kul 5 ptg rupa'y...huhu....mereka br balik keje okeh....

hasil tangkapan utk hidangan makan malam :D

okeh....dr kul 4, sampai 6 aku & kawan aku berjalan menyelusuri rumah2 ketam sekalian...ader ketam yg kami kejar sampai dia masuk umah dier, & ader jugak ketam yg nak maen gurau2 dgn kami.....dia plak kejar kaki2 kami...haha..lawak betul r....td ms nk start jalan2, kami sangkut r sandle2 segala bagai kat satu tiang nieh....bila sedar2, tgk hape jadik!!!!! adeh~operasi menyelamat bermula! kene berenang ker hape nieh...dahla pegi sini sehelai sepinggang! haha

x sedar air pasang! & our goodies da hampir2 nk tenggelam! 

tu satu hal nk selamat'n brg2....yg nieh satu hal lagi...how to come back to da beach????? haisyyyy....

Otuke?? dun ask me to swim!!! 

Pengajaran untuk tragedi hari ni: x de pOwn....ok2 jerk pengalaman hari nieh....sekian!








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...