Wednesday, June 15, 2011

Gerhana Bulan

Time: aku nk kene carik balik la info nieh..x sempat nk save kat otak masa baca pasal program ni td.....
Tempat: seluruh dunia la....berbeza masa sahaja....


Nk wat entry nieh, aku refer kat website2 laman sesawang (baru rasa melayu sket) masjid-masjid yang berkaitan...apsal plak yg berkaitan...yela, kejadah plak aku nk refer laman sesawang masjid miri contohnya, padahal aku skang berada di wilayah persekutuan! hadOi, boley tahan bebal gak kan! Tp, memang aku curious la....apsal lately bila nk buka http://www.masjidputra.gov.my/ & laman sesawang lain yg adik-beradik dgn depa2 nieh, akan kua pop-up menyatakan bahawa aku tgh proceed nk membiarkan malware masuk ke pc aku....aku igt, nieh poblem spamming & network firewall yg opis aku detect...tp bl try kat umah, sama gak masalahnyer....& aku syak laman sesawang ini telah di hack oleh hackers2 mengong yg betul2 nk menentang islam. Yela, aphal lak nk buka website (sori, da start bosan nulih laman sesawang...macam haramjadah jerk plak). Mmg ntah hape keuntungan durang nieh nk hack website masjid! nah amek, 2 bakul mengong aku bagi kat durang...mmg dah sah2 durg nieh dari kaum2 yang dilaknat Allah...klu nak keuntungan, g r hack website bank ker....nieh, aper yg dapat? siyes, kami x simpan duit melalui laman web masjid tuh....ape kejadah ntah! 


Ha, nampak, jauh giler aku melalut! bukan hape, sgt geram dan marah.....sampai da bengkak2 urat kepala nieh duk pk...berdenyut2 dah kepala aku nieh!!!..Oh please, tlg jgn wat hal yer.....esok aku memerlukan pemanduan ibarat lotus utk sampai ke kg halaman!! ...wuhai hackers2!!......klu x, dah lama aku drive balik ke kg nieh.....tahu! Hurm, terpaksa menunda perjalanan ke subuh hari...hadOi.....malware punya pasal!!! Tp mmg betui ka tu sbb utama penyakit nieh datang menyerang! ahah! 1 of the reason la kot!


Ok la, jgn nk mengarut2 lagi...sementara masih boley menyumbangkan sepatah dua kata (walaupun dah berpatah2 kata dh nieh)....aku still nk sharing pasal gerhana bulan jugak!


Di rumah-Rumah Allah, akan diadakan program....kat Masjid Negara, berikut aku sertakan program2nya:


Tarikh / Hari: 16 Jun 2011 (Khamis)
Masa Program: 1.00 pagi – 7.00 pagi
Tempat: Perkarangan Masjid Negara,
Jalan Perdana, Kuala Lumpur
(berhampiran Tapak Ekspo, Masjid Negara)
Pengisian:
i) Pencerapan Gerhana Bulan Penuh
ii) Pencerapan Planet Musytari, Marikh dan Zuhrah
iii) Solat Sunat Gerhana Bulan Penuh
iv) Khutbah Khas Gerhana Bulan Penuh
v) Kuiz
Wakil-wakil media massa di jemput hadir untuk membuat liputan. Kerjasama dan keprihatinan pihak Tuan / Puan dalam penyebaran maklumat Majlis ini kepada umum dan membuat liputan semasa Majlis berlangsung amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

Hurm, wakil2 media, jgnla psl dunia hiburan jerk nk berpusu2 berebut nk amek port, bab2 cenggini, pandang sebelah mata pOwn x mO!!!
Owait, kat Masjid Putra lak....:
(disebabkan aku x dapat masuk website masjid putra, aku juz type balik mesej pasal program sempena gerhana bulan yg durg anta kpd aku....

Tempat: Masjid Putra
Masa: 7:30 malam - 6:00 pagi
Aktiviti: Ceramah, cerapan, Qiamulail & Solat Sunat

Kenapa perlu solat sunat Gerhana?? Gerhana merupakan salah satu bukti akan kebesaran Tuhan Yang Maha Esa.....ia merupakan solat sunat muakkad...yg mana ianya digalakkan...mana2 yg ader kelapangan tuh, rajin2 la hadirkan diri ke rumah2 Allah yer...tgk bola sampai 3@4 pagi, boleh plak yer....tp bila diajak ke tempat2 cenggini, mula liat!! kan mak tiri dah membebel..ambik nak!!!...sekian.... 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...