Sunday, June 12, 2011

Time Kaseh~

Mode : Aku bersyukur atas segala kurniaan-Nya.....
Wut the precious thing in ur life dude?? bg aku, manusia mmg x'n pernah puas, tul x? & selalu jerk membising x pernah nk cukup dgn segala yang dia ader.....contohnya, skang da pakai kete...eh, ok wut da pakai kete...at least x dela kene hujan panas lg kan....! tp, bila tgk kete best2, mula r dlm ht konon2 nk tkr kete yg menjadi idaman hati...see, u never thankfull with wut u already have! Err, tp terkadang bende nieh jugak jd kat aku, bila manusia2 empunya kete idaman aku duk pecut depan aku! hadOi!!! Terbako!!! Tebako hati teman nieh!!! Ok, kembali ke fitrah manusia....semua yg kiter ader skrg TOTALLY bukan kiter yg punya! Even ko cakap ko own a house! sbb ko da abes bayar!! Hello, ko abes bayar by cash or wut so ever, ianya tetap milik Tuhan! Boleh faham ker? klu x faham, mmg tahap kemujahadahan diri ko tu minima! bawak2 la pegi cari ilmu utk pengetahuan diri...tgk, sgt sedap mulut aku berkata2 meluahkan perasaan =D aku mengeluarkan idea utk entry nieh dalam hening senja...sO, nak selit2 sikit tazkirah yg agak rock bila dibaca....should be alright rite...especially for me actually.....sbg peringatan utk aku, supaya aku tidak terlalai...& supaya aku sentiasa mengingati akan kematian! bukankah itu semua sudah pasti akan terjadi suatu ketika nanti, cuma waktu & ketikanya jer kiter kurang pasti.....

Kembali berbicara pasal apa yg aku nk share dalam entry ni....barang pinjaman! sedar atau x...ataupun sengaja wat2 lupa, even diri kiter sendiri nieh pOwn sebenarnya satu pinjaman yg Allah SWT bg kat kiter..yup! aku amat besyukur di atas kurniaan-Nya...even x sechantek lisa surihani, tp bukankah setiap yg Allah ciptakan itu mempunyai keindahan yg tersendiri...kerana Allah itu sgt sukakan keindahan......aku tetap bersyukur...at least, aku sempurna sifat....akal fikiran yg baik.....etc! cuma terkadang aku x menggunakan akan nikmat yg Tuhan bagi nieh dengan betul! Lalai dalam mengerjakan suruhan Dia walhal bukankah aku nieh hanya seorang hamba sahaja? bagaimana aku boleh terlalu bongkak berjalan...berhidup di atas bumi Tuhan ini sedangkan aku alpa dengan titah perintah-Nya......okey, abaikan word berhidup tu, pasal aku guna bahasa melayu kuno...
Dunia hanyalah tempat persinggahan utk kiter mengumpul bekalan utk dunia kekal kiter di akirat nanti.....kiter semua tau akan hal itu, tapi kenapa kiter boley alpa sebegini rupa?
& jangan bermegah2 dengan apa yg kiter ader skrg kerana tidak mustahil jika Tuhan tarik balik semua'y! itu bukan masalah besar bagi Dia! Dia kan Maha Berkuasa! Oleh hal yg demikian (ni aku guna bahasa melayu sastera), bersyukurlah dengan segala nikmat yang dikurniakan kepada kiter...jgn merungut segala hal...kerana pk balik klu kiter susah, ader lagi org lain yg lagi susah...kiter sedih kalau hari ini kiter makan ns lauk sardin yang kiter panaskan dalam peti ais...lauk tu pulak lauk yang kiter masak minggu lepas (OMG-mingu lepas??), cb bayangkan org yg x makan langsung.....pahamkan? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...