Wednesday, October 26, 2011

Home Alone

Mode: Akhirnya, mereka pergi juaaa......x yah lah sedekahkan al-fatihah, kerana mereka hanya berpindah rumah sahaja~

When my jiwa is kacau! pejam-celik-pejam-x-bangun2, yg x bangun2 tuh belum lagilahhhh......masa tuh akan dtg jugak nti....nieh nk ckp yg pejam-celik, tup2x, da nk dekat 2 tahun aku duk umah nieh...& hr nieh, housemate yg sm2 masuk umah dulu...sm2 basuh umah...sama2 kongsi citer sedey....they are moving out! sOb3x! penat aku control tahu, tp air mata nieh sendiri yg nak jatuh......bukanlah nk kater closed sgt dgn durg, but klu da duk sm2 1 umah tuh, paham2 ler..at least, bila balik umah, ader gak org lain selain diri sendiri...tp skrg tidak lagi!

klu dulu, balik umah, ader gak kasut/selipar yg saiz kecik2 kt depan pintu....
tp skrg, x de lagi.....yg ader sume kaut/selipar saiz kaki aku....
klu dulu, terlewat bangun ker, ader gak org ketuk2 pintu bilik aku...
tp skrg, klu aku mati sorang2 pOwn, x de sape yg tau....
klu dulu macam syok rebut2 nk mendobi baju...
tp skrg, aku nk mendobi sampai lebam..+ nk sidai baju keliling umah pn, x de org nk kesah...
klu dulu, time aku demam2...ader gak org masak'n bubur!
tp skrg, klu rs tgh facing with sakaratul maut sekali pun, aku sorg2 jugak.....
klu dulu.......byk sgt aku nk tulis.....byk sgt kenangan......x pelah, bia aku simpan elok2 dlm hati.....aku da penatttt meratapi sebuah kenangan!!!

nyway, thanks to my ex-housemate! sama2 susah & sama2 sng dgn aku! teman aku dgr citer2 aku time aku sedey.....tolong bg semangat kt aku time aku down giler2!!!..... there's no word can say! thank u very much!!! sorry eh, coz aku rs aku bukanlah seorg housemate yg baek....psl aku jarang nk lepak2 kt umah.....& sori gak psl puasa yg lepas, kiter x dpt buka poser sama2, psl x sekali pOwn aku iftar kat umah...x mcm tahun lepas! kiter tukar2 lauk masak sendiri....& x lupa 1 umah food poisoning psl makan kerabu yg mim beli kat pasar ramadhan....start hr tuh, hr2 kiter masak juadah berbuka puasa! it's nice!! sori jugak psl aku asek memerap dlm bilik jerk! hapdet blog lahh konon'y...padahal korg x tau pOwn aku ader blog kan! waaaa...nk sedey lagi! td ms tolong korang angkat barang, aku sedey sbnr'y........tp x'n nk nangis2 depan korang plak kan!!! chantekk rumah korang...walaupun mim berat nk pindah, psl area umah korg tuh sunyi, tp nanti nama mim black list plak kan klu x amek umah tuh...x pelah......
Hari tuh bila mim tanyer aku, okey ke aku duk sorang2? aku jawab "ok jer....mim janganlah risau!"...padahal dlm hati lain sbnr'y...nk je aku ckp..."mim x yah lah pindah....nanti aku nk duk ngan sape".....
bila mim da dapat kunci umah, mim tanye lagi..."x pe ke mim pindah nieh? nanti sape nk duk same kat sini? da ader org nk masuk?"....aku jawab, "x pelah, mim pindahlah.....x'n mim nk bayar 2 umah plak.....nanti pandai2 lah zura carik org...." padahal dlm hati nk ckp "mn laa zura nk carik org mim...x pela, mmg zura duk sorg jerla gamak'y"......bukan senang nk carik housemate! nak2 plak dgn org yg kiter x kenal...susah....x kan nk wat iklan...."memerlukan housemate...muslim...pakai tudung.... bla bla bla......" kang klu dpt housemate yg x pakai tudung etc.....sama2 plak menanggung dosa! aigoooo...peninglahhhhhhh......

Sblm mim pindah, zura x sempat lagi nk ajar mim camne nk down gear masa nk potong kete depan! sory erk mim, jadual harian kiter samer2 packed......nanti2, pandailah mim tu.....my advice, mim jgn workaholic sgt yer! jg kesihatan!...
To ila, kuatkan semangat erk! smg ila sihat seperti sedia kala....insyaAllah...sori klu zura x dapat tolong pape ms ila accident hr tuh! 1st person yg masuk jumpa ila kat emergency room, mmg ketaq jugak zura sbnr'y! zura takut! nothing much can say, juz jaga diri elok2 yer! Dugaan yg Tuhan bagi, adalah tanda bahawa Dia sayangkan kiter....
Last not least, halalkan makan minum zura selama kiter duk sama yer.....& klu de pape nk story, dtg jerk umah sini yer.....pasni da susah nk jumpa family2 korg, so nk mntak maaf jugak...sbb klu family korg turun sini, zura x brp pandai nk layan! al-maklum zura kan pemalu+pendiam! =____=
lot of love....& will miss u all soon....

meniti jalan2 kenangan~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...