Tuesday, October 11, 2011

My Father Is A Hero


Mode: Sorry abah, I’m not da gud daughter as u wish to have! (sila bc ikut sedap hati, ignore lahh psl grammar wut so ever)

Terasa seperti entry2 bulan nieh, nk berkisar tentang seorang insan yg aku rs amat bermakna…amat penting dalam hidup aku selepas my Mum!!! Of coz lah my mum kene berada di tangga pertama…..selepas ku tanam kan cinta Dia di sanubari hatiku…..hehe…..
Tp sblm aku nk bercerita ttg cinta kedua ku kpd Abah, aku nk citer sikit sweet intro pasal mak! Sebab, bg aku, mak bukanlah sekadar ‘mak’….sebab dia jugak  adalah teman terbaik yg aku pernah ada! ….sebab dgn mak, aku bebas bercerita apa sahaja! Anything I can talk! That’s why bila balik kg, selalu’y akan bersembang dgn mak sampai awal pagi! Sampai mak cakap..dah, tido2!..hehe….nice kan! Yes, mak amat memahami! Selalu anta telepati kat mak! Then mak akan dapat! That’s wut we called instinct yg ada pada naluri seorang insan yg bernama mak!  Even time aku frust pOwn, nk potong rambut,  mak dulu yg potong! Eh, ni sape yg frust nieh? kater mak, dia saja nk potong jugak, sbb panas… pandai mak tipu kan! Padahal mak panas hati sbb hati aku jugak panas…. =D  pape pOwn, syukur Alhamdulillah….aku amat berterima kasih kepada Tuhan sebab kurniakan aku seorang mak seperti mak! Thanks for ur care mak!
Bulan ni bulan oktober! Bulan kelahiran abah! The day is 24th of October…….1946….abah dah 65, tahun ni….aku igt lagi, sblm ni abah sihat jer…jarang sakit teruk2! Dulu ms aku kecik2, mmg rs’y mcm x pernah berenggang dgn mak@abah!....bila abah kene keje lua, punyalah sakan aku menangis malam tuh….lama aku rs aku menangis… sbb aku rs mcm aku da buta jer sbb da kabur2 jer mata aku! silent crying lah sbnr’y…..sbb nobody knws bout that! Hr nieh br aku reveal taw! ~bengong~ padahal, klu nangis lama2, mmg mcm tu kan! Pandangan jd kabur…Haha…maafkanlah aku, ms tuh aku budak2!
Bila abah balik on weekend, mesti dia beli asam boi yg masam giler tuh! Dia beli cukup2 jerk….utk dia, adik, abg & aku! Akak 2 org x masuk book sbb ms tu along da kawen & agh da merantau seantero dunia!
Masa aku duk asrama, @form4&5, klu abah dtg, dia mesti bawak gula2….huhu…..sweet jerk! Mcm aku ni budak2 je lagik! Hehe :D Then, ms masuk poli, ms durg nk tinggalkan aku sorg2 kat situ, aku belum nangis, yg lain2 da nangis! Adeh! Mcm mn aku x HUJAN? Ni pOwn including abah! Mak, x yah nk kater lahh….akak aku pown sebOk2 jerk nk nangis dah kenapa? Aigooooo!!!
Pada aku, abah bukanlah seorang yg garang, Cuma klu x biasa, mgkin akan kater begitu! Huhu..i like! Susah nk sembang2 dgn abah…..siyes mcm x reti jerk! Klu dgn mak, lain laa kan! Tp agak best, sbb ms aku form 1@2(aku x igt) abah ajar aku drive! Mak punyalah bising!!! Tp, mula2 drive, mmg mcm da give up giler! Hello, aku br 13 at that time! Mana la tau nk main2 clutch lagi..Hehe…tp abah paksa jugak!…& aku igt lagi, klu pegi tuisyen ms form 3, aku bawak kete abah! Sampai ader mak kawan2 aku yg bising2 x mo anak durg naik dgn aku! Eleh, bkn aku nk bawak pOwn durg, durg yg teruja nk naik dgn aku kannnn! Uhhhh!!! Last2, proved jugak! Aku diantara yg terawal dpt lessen!!! So, aper durg nk kater lagi? Yes, dlm adik-beradik, aku je sorg yg abah ajar bawak kete! Hehe…tq abah for ur trust on me! Eh, siblings, jgn nk pertikai eh! Psl abg & adik belajar sendiri! Curik2 bawak! While akak2, husband durg yg take responsibility! Yewww! Then, inilah aku skrg! Hasil usaha abah mengajar aku memandu dgn cermat! Previous years, ada 3 speed trap! & this year tambah lagi 1! Haha…….sj lahhh kann, nk bersedekah amal jariah kepada Negara berkebajikan! Haisyyyy…melayang duit! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...