Thursday, October 6, 2011

Senyum, x perlu kata apa2!

Mode: Entry kali ni aku mau melupakan adab kesopanan & kesusilaan yg tersemat dalam diri & sanubariku...boleh?

psst: thiz is back-dated entry

Tadi is monday! same lah klu ayat aku begini..."today is monday"....monday blues! disaat semua org mmg malas giler nk pi keje! sangat SWEET bila ms kursus last week, when the course not done yet...yet, got a call to attend another course! dah, brp kali 'yet' aku nk tulis! ikut suker aku okeh! psl entry kali ni siyes mmg merapu! Okeh, kursus di tempat yg aku mmg no idea how to get there! samada aku drive sendiri...@ using public transport bla2x! so, as usual, sbg langkah berjaga2 utk tidak sesat ntah kemana-mana aku pegi, last week da booking office's car! ....actually aku mmg mencikk giler nk mengadap muka driver2 & oso pentadbiran driver2 sekalian, so aku mintak tolong dak2 opis tlg tanyakan status booking on khamis & jumaat! even by friday last week pOwn, aku trn gak mencari, tp sorang jadah x de...klu kol lagi x yah nk harap! sampai bl2 pOwn depa x angkat! aptb! so, with positive mind set, anggap seperti yg biasa berlaku, need to find them on the day to go lahh!
On da day, pg2 da smpai opis...2x pegi, sorang pOwn x de lagi yg sampai....jam bukan reti nk berenti pOwn...by 8am, dgn muka x tau malu g bilik durg yg penuh lelaki2 tuh, aku tye, sape anta g bangsar thiz morning...dgn slumber tanpa muka rs bersalah & muka x bertangungjawab....menjawab "x de driver hantar pagi ni! kereta banyak yg rosak..bla bla bla....." klu ikut hati yg rosak binasa nieh, mmg aku nk bg 2-3 ayat "jiwang karat" kat depa......ayat jiwang tuh of coz aku akan cedok dr lahar gunung berapi yg hampir2 nk memuntahkan lahar'y! tp, mulut seakan terkunci! terus aku blah! tp, sampai depan lif, mata dah berair sendiri! siyes! TOO disappointed! even aku nieh pekerja biasa jerk kat situ, at least gve me some respect boley? klu x leh hantar, apsal x bg tau awal2 last week! aku membebel2 kat sini...marah2 kat sini...dgn harapan durg baca blog aku lahh!!! *sigh, durg tuh buta it wut!klu x, mesti pandai angkat phone kol! mesti pandai anta email, bg tau kat aku...cannot provide transport! sO, nk drive, mmg menempah maut.......so, tanpa pk byk, i'm heading my car to sentral! taking public transport! dlm ht, nk jer heading my car to kampung! tp akal masih mampu berfikir secara logik! hasil naik-tukar-train, alhamdulillah, sampai jugak! so, 5hr bekerja mgu nieh, aku layan train jela erk! aku x hengin lahh nk naek trnsport office tuh! siyes, x hengin! nti dlm borang claim, boley x nk highlight besar2, driver X MAMPU nk provide transport sebab mereka ingat saya suka2 pegi kursus nieh....mereka mungkin juga igt saya gatal2 nk attend kursus nieh...mereka juga mungkin igt, sy juz nk penuhkan skor kad sy utk tahun nieh (eh, mai sini tgk skor kad aku...awal2 lagi da cukup 7 hari okeh)......

Masa2 macam nieh, buat aku rindu dgn office lama! office lama dulu pOwn besar jugak! lagi plak masa tuh keje aku lagi biasa dr skrg! but, they do respect me wut! x de plak susah sgt nk dpt driver! boley jerk durg inform awal2......eh, poyolahh.....sekian!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...