Tuesday, October 11, 2011

Suspect H1N1


Mode: 2+ days of fever!!

Ini diantara kenangan yg aku x akan lupa sampai bila2….last year, between april-mei klu x silap! Aku kene pro-long fever….almost 2+ days jugak la…aku x igt! Sampai kan klinik gomen pOwn senang2 bg mc kat aku! Klinik swasta usah nk cerita! Sekali pegi, bil melayang2 terbang’y duit aku! Tp x jugak elok2….sampai aku pegi berbekam….& kene marah dgn akak yg bekam aku tuh sbb aku dtg sorg2 jerk! Dahtu, nk dtg dgn sape lagi kan! Mls nk susahkan org! & sampailah 1 hr tuh…mmg da x larat sgt! aku mc…..tido jerk kat umah! Pastu mak kol…..suh balik kg! agak2 da larat sikit, aku gagahkan diri jugak drive sorg2 balik kg! ms tu weekdays, so x mo susah’n siblings! Gamble jerk balik sorg2 sudah! Alhamdulillah selamat sampai kg! tp, x dan nk switch off my bumblebee, jari tangan, kaki, sume dah cramp! Allah hu akbar! Nasib baik x jd ms aku drive sorg2 along the way! Ms aku sampai tuh, adik tgh oncall dgn mak..adik da nangis2 suh mak abah bwk aku pi hospital! Waaaa…..terharu’y adik concern psl aku! Malam tuh, lepas maghrib, abah drve me to hospital! Thanks abah……ms aku rs mcm nk mati nieh, ader gak org sengal yg kater aku buat2 sakit! How stupid! Sampai malam jugak bermastautin kat hospital kuala pilah! Pasal siap check darah etc!
Ms aku demam teruk nieh, mmg siap pakej…sekali dgn batuk! Sampaikan, abah bangun awal! Patut aku rs ader org tgk aku ms aku tido, rupa’y abah da duk kat kerusi dia psl t’ganggu dgn batuk aku! Huhu…sori abah! (org sakit kene tido depan tv, psl konon2 da x larat nk mask bilik)....Then, pagi2 abah da suh aku siap2….dia nk bawak aku pi klinik pebret dia plak kat batu kikir! Oleh kerana aku nieh klu nk suh g klinik mmg susah, so agak lambat jugak lah bersiap! Kesan’y, abah terpaksa menunggu lama kat klinik! Sorry abah! 
Akibat dr pro-long fever aku yg doc2 kat klinik ptjy ni pOwn da x tau nk bg ubat aper..& setelah byk darah aku yg diambil utk dibuat ujikaji ntah-apa-apa-ntah…complete dgn xray paru2 sbg langkah berjaga2 disebabkan batuk y x reti nak baik, last choice, aku diberi ubat utk cegah H1N1…mmg kuat giler ubat nieh! Sampaikan doc pesan, klu muntah2, lagi teruk, please dtg balik klinik @ ER hospital secepat mgkin! Blurpp! Risau plak aku! Dahla duk jauh dr family! Alhamdulillah, aku sihat lepas amek ubat nieh! Tp tok sah nk cakap, mmg x sedar diri dibuat’y!
Bila aku da start keje balik, lepas on-off keje due to this pro-long fever, aku diejutkan plak dgn keadaan yg aku x pernah terjangka! Abah been warded! Juz imagine, bukan ker abah br jer jaga aku yg demam lama giler, lepas aku baik, abah plak yg warded! Terus admitted plak tuh! Pergh!!! Yes, mmg dugaan ini aku rs amat besar utk diri aku! Bermulalah episod2 yg bg aku amat memerlukan ketabahan hati utk aku tempuhi!
                

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...