Monday, February 13, 2012

Sentap

Mode: i try to respect others..but, why they don't try to respect me?

Sensitiviti masyarakat! #sentaphatimaknak!
Camne nk story-mory eh? rs mcm banyak nk merapu, tp, tetiba lost idea! haisyyy......kemon lah!
Actually, nk citer, dl, aku nieh peminat tegar McD! nak2 plak klu time raya cine! psl aku nieh sgtlah berselera dgn set Prosperity itu! mungkin sbb ia'y pedas! sos lada hitam! perghh...nyum2x! Klu last year, time2 cenggini, pantang lalu McD, mesti aku akan Drive-thru & order presperity 1! hehe....i loike banyak2x, sampai'n my sis naik pelik..sbb kate'y, x delah best sgt prosperity tuh!.....

cehh! ini je yg mampu tunjuk utk cb pancing aku?
Habit nieh berlarutan sampai last year! jgn tanya mcm mn aku berperang dgn diri aku sendiri utk menahan diri dr melantak prosperity tahun ni! siyesss, sgt menguji tahap-daya-tahan diri sendiri! tau ayat aper aku guna utk pujuk diri ini dr menjauhi McD?.....kater kawan aku yg juga turut memboikot McD, klu rs nk makan.....igtlah...."ia'y seolah2 kita membenarkan setitik darah palestinians gugur di tangan Israel....kita menyokong umat islam palestin dibunuh tanpa sebab..."...Alllah hu Robbi!
Alhamdulillah, sejak dr tahun lepas aku cb boikot, sampai ke hari ini Allah menolong aku utk terus kuat melawan hawa nafsu aku utk melantak McD! Alhamdulillah, syukur...terima kasih Ya Allah akan kekuatan itu!

That's goes with.....bila aku tampal sticker "Drive Away" for McD, hengat aku sajer2 tampal tanpa tujuan ker? hengat aku sajer2 tampal tanpa aku praktikkan......uhhhhhhh, yela......aku nieh mcm gud2 shj kan! bukan gud betul pOwn! agree!!! aku setuju dgn sttmnt tuh! Mmg aku mengaku aku bukan baik! NO...& aku rs mcm nk lempang 100x klu ader yg cakap aku baik.....nampak sgt menipu! BUT, dalam x bahek aku nieh, at least, aku akan synchronize kan aper yg aku katakan dgn perbuatan aku! yes, no pretending! that is me......

Tu je nak cakap! please dun misunderstood me! aku nieh dahla kekadang sensitip! psl hal kecik2 pOwn boley membasahkan beberapa keping tisu utk lap limpahan empangan yg bertakung di mata! haisyyyyy....."ko dah kenapa?" sesi bercakap depan cermin!....x pelah, mungkin salah aku jugak....khilaf diri sendiri! aku mengaku...mungkin ader adab pergaulan yg aku amek remeh! InsyaAllah, lepas ni x nak wat dah perkara yg akhir'y aku akan regret! x nak wat dah perkara yg akan membuatkan org pk aku nieh mcm gud2 jerk......HELLO! no body is perfect lahhh....kemonlah! aku bukan Malaikat (pernah tgk x citer nieh, best jugak! cett, sempat lagi aku nk promote tgh2 ht sentap nieh kan)......tp, wut ever it is, aku sedang cuba utk jd yg terbaik......& ntah bila hasrat itu akan tercapai, aku pOwn x tau! that's wut frens for! to support my perjuangan......yg aku x tau, samada sempat @ x aku capai selagi nyawa dikandung badan~eh, siyes aku x perlu or yg suka wat aku down dlm hidup aku! please, juz Go! cukup2lah aku nk fight dgn syaitan yg selalu menyesatkan....peenat dah! jgn wat aku tambah penat nk terang satu-persatu relevan for all that i do!


Ustaz kat masjid kater, ilmu yg kita ada, jgn simpan...kita kene share dengan org! tp klu org x nak terima apa yg kita nak share, mcm mn?  Nyway, to all pendakwah di luar sana, aku nk ucapkan millions of thanks....psl byk ilmu yg telah anda share kan dgn aku yg serba jahil ni.......no worries, aku suka perkongsian ilmu itu...sgt suka! syukran jazilan khatiran....barokallah...semoga Allah permudahkan segala urusan~



2 comments:

  1. aku dah agak dah...mesti sentap!
    haihhhhh.......................

    ReplyDelete
  2. boley gurau bab laen, bukan psl hukum-hakam also pendirian diri yg goyah ini!haisyyy

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...