Sunday, February 19, 2012

Sick with them!

Mode: At least, do...respect me!

"Bajet ah kau post Islamik kat Facebook".
Jawab="Memang , memang aku bajet nak masuk syurga. Kau bajet nak masuk belah mana?"



"Takyahlah nak tunjuk bagus, menyampah aku!"
Jawab="Aku tengah cuba nak baguskan diri sendiri sebab skrg aku rasa aku macam sampah apabila nanti mahu berdepan dengan Allah SWT"


"Berdakwah konon"
Jawab="Bukan konon, memang aku tengah dakwah diri aku sendiri"


"Bukannya best pun status tu. Poyo ah!"
Jawab="Memang x best sebab aku bukannya nak jual buku. Aku update status jak pun. Biar poyo skrg, jgn poyo depan Allah SWT di akhirat depan"


"Aku block je la kau ni."
Jawab="Alhamdulillah, jika itu yg terbaik utk iman kau."


P/S: Renung-renungkanlah....Siapa terasa, perbaiki diri ye...
Jom berdakwah di fb!



Dakwah terlalu besar utk di huraikan...ia'y meliputi segala aspek kehidupan yg boley b'hbg kait with each other...FB adalah ciptaan yahudi, yg pada tujuan asal di wujudkan, utk meruntuhkan syiar Islam! Tp, mereka silap! kerana, dgn m'gunakan medium itu, syiar islam terasa seperti lebih mudah utk berkembang & terus di sebarkan! Itu kesalahan mereka tentang islam....itu khilaf mereka utk niat jahat mereka terhadap islam yg syumul! Allah itu Maha Besar bukan.....segala'y mungkin!

Dgn medan dakwah sebegini, tentu'y aku lebih rakus dalam bersama2 utk reminds each other tentang kealpaan yg terkadang aku sendiri mudah hanyut dek hasutan syaitan nirrojim yg sememang'y tidak pernah jemu menyesatkan anak adam sehingga kiamat! Biarlah klu org nk kater aku tamak sekalipun, #akurela! Namun, aper yg wat aku rasa kurang gumbira, bila usaha kiter utk saling m'ingati itu disalah tafsir oleh sesama islam sendiri! #sungguhianyamenyentakjiwa!

DOWN! itu dah jadi makanan diri! tp, mcm ustazah penasihat a.k.a my beloved sis kater, biarlah apa org lain nk kater! biarkan...nanti lama2, bila penat...mereka akan diam sendiri! hurm, sbnr'y jika ader kelapangan masa...& medan2 ilmu yg bermanfaat....kami akan cuba mencari ruang utk menghadirkan diri! dalam meneruskan dakwah ini......ia sebenar'y lebih penat dr kerja2 hakiki! kerana, apabila kiter cuba utk berbuat baik, syaitan akan lebih kuat menghasut kiter! keadaan diri menentang hasutan syaitan laknatullah, juga menentang hawa nafsu, sememang'y memenatkan! tp, sedarkah anda......bahawa, apabila kiter menghadirkan diri dalam majlis2 ilmu, dalam ms yg sama, sbnr'y kiter "recharge" ourself utk kembali kukuh dalam landasan Ilahi! Subhanallah! Allah hu Robbi! melalui'y juga, kiter akan dapat rs seperti tiupan semangat dr Zat yg Maha Mencipta utk kiter terus b'juang! ia'y bukan mudah! tp, jika kiter cuba, insyaAllah....dgn Kuasa Tuhan Yang Menciptakan sekalian alam, kiter mampu! Allah hu Akbar! jgn KAU bolak-balikkan hati kami......





2 comments:

  1. jaflin:sape yg kate gitu aunty zura ku syg..tak syg mulut kaaa?

    ReplyDelete
  2. x de shape lah jafflin! auntie okey jer...lalala....meh maen lari2 dgn auntie meh.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...