Thursday, February 9, 2012

So much to do. Yet so little time

Mode: x tau nk berperasaan seperti apa

Hr nieh...hurm, apa ptt aku describe? pg td, ms melangkah kaki keluar nk mencari rezeki (aku dah mula pakai ayat poyo....), aku tambah lg satu doa...."moga Allah beri aku kekuatan utk bekerja".....
Alhamdulillah, a lil big task yg aku hadapi td! sampaikan aku terlajak balik kul 5 lebey! haisyyy...padahal, dlm ht dah meronta2 nk tekan minyak myCar sampai ke lantai....(ini tipu, psl aku bwk kete sgt sopan).
Semalam, elok bahek sahaja segala peralatan kt opis...walaupOwn, smlm, email da wat hal..kejab sent...kejab jd quarantine... kejab pass....sampaikan akak yg handle benda alah ni mc hr nieh...punyalah dia tensi melayan kerenah instruments IT tersebut.....
Tolonglahhh...ayat aku sgt merapu!

Pg td, boley plak, bila akak senior tuh dah mc...yg sorg lg senior aku handle benda tuh, awal2 dah bwk virus masuk opis......so, pepagi buta dia dah menapak pi klinik mintak ubat! haisyyy....naseb bahek dia juga tidak mc! klu x, naya aku!
Dgn ketiadaan mereka2 ini, aku try ler sedaya upaya utk melihat2 aper sbnr masalah benda2 mangkuk hayun yg mendatangkan permasalahan kpd email warga opis sekalian....haisy....time2 poblem nieh plak, Super Duper Big Boss suh setting ipad dia....suh link'n gmail dgn email opis! dr pg sampai ptg aku wat! mmg klu firewall nieh x ok...smpai bila2 pOwn, x'n leh wat task itu......masalah'y, klu off kan firewall nieh, berlori2 plak spamming email masuk! so, mana kau nak???? cer ko jawab!!!

Tensi mak nak! eh2, tensi2 pOwn, tghhr td pi melantak ketam masak lemak cili api kat kedai makan dalam hutan apa kes? haha....layannn jelahhh! disebabkan tensi itu, aku melantak ketam sampai hilang kesopanan & kesusilaan....sampai pijar2 jari-jemariku okeh......balik opis, sambung tensi balik!......siyes aku bz sgt hr nieh, sampaikan bekal aku tapau pg td pOwn, aku x sempat makan! penatttt jer tapau beria pg tadi....(elehhhh, setakat roti sapu cokolat...mentega kacang....jem seteroberi ....apelahh sgt kan) pape pOwn, aku ader jugaklah kudrat rajin nk wat semua tuh kan....kau ader?

Mmg disahkan oleh sirim bhw mangkuk hayun itu x ok, so terpaksalahhhh vendor dtg! SAH! bukan akad nikah...sah, mmg ia'y poblem...kene tukar! so, mmg x setel lahh hr nieh....bersambung esok!...tp, esok, pg2 dah nk kene jumpa Super Duper Big Bos, explain apsal x setel lg setting kt ipad dia....haisy.....(wat2 garu2 kepala)

Ni dah kat umah....malam ni kelas bahasa arab....keje umah mggu lepas yg Ustaz bg, sikit pOwn aku x sentuh lagi!......tula, byk keje nk kene wat sebenar'y....tp, ms mcm x cukup jerk! kuhnun2 nk mendobi baju...tp sabun mcm  nyawa2 ikan......ko igt aku rajin nk mengadap alamanda semata2 nk g beli sabun? JGNLAH nk harap! cukuplah aku semput b'ulang-alik 2 bgunan hr nieh...turun-naik-lif mencari punca asbab akibat & permasalahan yg ntah hape2.....eh, bosan kot bekerja dgn peralatan yg suka-suki-bila2-masa-ikut-dan-dia-nk-poblem.....

So, dah siap 1 N3, silalah off lappy, pegi asah pensil...& start wat keje umah.....aduhai fiil madhi....fiil mudhoriq...bla bla bla...ayuh kita bercengkerama-dibawah-bulan-purnama....lalalala

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...