Thursday, January 5, 2012

Akibat degil x bertempat

Mode: Menyeringai kesakitan!



Kejadian di suatu petang...
Biasalah aku, time sebOk2 nk balik ptjy, time tulah nk wat semua benda.....padahal duk 3 hr kt kg, ntah wat pe pOwn x tau! haisyy.....
So, ptg nk balik tuh, time tuh la nk capai gunting segala bagai....
HAA! apa plak kejadah'y aku nk wat dgn gunting tuh kan!
Hurm, time tuh la tetiba rajin nk trim pokok bunga bouginvila kat depan umah mak! beria plak nk guna nama saintifik kan! klu pakai nama bunga kertas kan mudah! kan senang org nk faham.
Daripada pokok bunga tuh punyala tinggi, sampai memanjat2 tent tempat letak kete...sampai boley menjalar2 mcm nk masuk tingkap umah atas...terus jadi mcm pokok di Gurun sahara! hah, amek kau! sentap betul.....mula2 this pokok calar2 kan tgn aku, x de hal la kann...aku boley consider lagi! then, tercucuk duri sikit2....sampai boley kua darah mcm nk test blood kat klinik yg cucuk hjg jari tuh...aku bertahan lagi! layan kan jer la.....sekali, 1cm tapak tangan aku di sebat! pergh! even da boley nampak darah kua, aku wat x tau lagi...al-maklum, nk habeskan jugak! x mo wat keje separuh2! last, bila da habes aku kerat2, time nk kemas segala dahan yg dah kene potong, tarik dahan sesuka hati, hamek kau! 1 inch jugak tapak tgk aku kene! mmg seriauuu siOt! mmg terkopak tapak tangan haku! aigooo! nk nages kang,mc  over sgt lah plak kan! mmg luka yg terguris tuh terbelah dua....sampai rekahan'y boley nampak isi daging wane putih! slurpp!!! then, aku terus tinggal! x mo buat! & Mak da bising! pasal dr mula dia suh aku pakai glove! tapi kan, klu pakai glove, kene jugak kan! duri dia tajam2 & besar2 boley! hadoiyaiiiiii!
Hari nieh, da rs okeh sikit! kulit da bercantum! kurang rasa ngiluuu...tu yg aku gagah menaip N3! hehe......thanks to akak yg cover mata dia dgn t-shirt, x mo tgk tangan aku time tuh! haisyyy....br nk kongsi sakit! :P


2 comments:

  1. tu la...rajin tak kena tmpt...klu rajin lipat baju ker...takdela luka2 bagai :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...