Sunday, January 29, 2012

Canopy Walk @Taman Negara

Mode: it's 1 of my dreams....

Impian? huhu.....mcm sng sgt plak impian aku kan.....eh, haruslah membuat impian terhadap sumthing yg kiter boley capai! betul x? heh~ actually dah lama giler aku nk berjalan di atas titian2 ini! siyes aku rs, dr skool dl kot aku da ader angan2 nk pi mana2 taman negara (pahang@sarawak-eh, swak ader ke benda nieh) utk melayan canopy walk ni......
Allah Maha Mengetahui! jgn kau pernah ragu akan sttmnt ini! yup! syukur.....alhamdulillah...atas izin Allah, tercapai juga apa yg aku hajati....hehe....& ini adalah ms yg sesuai + terbaik utk aku....that's why, skrg ni br Allah tunaikan apa yg aku nak!....which is, by this time, dah ader sumber kwgn sendri...transport sendiri.....kebolehan jatidiri bla bla bla sendiri.....
Bila bc tentatif program Taman Negara yg bro organiser bagi, benda nieh yg menarik perhatian aku! yes! this is the most!!!! tu psl nk pegi mcm x menyempat2! sampai x boley nk tido lena! ahaiiiii, mcm budak2 nk pegi rombongan skool pulak! susah nk describe! jiwa aku di sini.......the sound of nature! mcm aku re-charge myself bila aku ke tempat2 sebegini! Pliz believe it! (psl aku jarang menipu di dalam N3) 

Malas nk membebel pjg2, so layan pic hokeh! hajat di hati nk masukkan my pic...but..erm...hurm....tgkla cane erk! bkn per, kang x psl2 dpt free tazkirah from my Ustazah Penasihat... :)

cure for migrain

Otw ke canopy walk...the distance is about 1km plus plus....

Guide berkongsi info...& bercerita psl pokok2!..byk info yg berguna, which is mcm aku nk save semua info tu bahek2 dlm kepala otak...tp, malang'y otak x nak bekerjasama utk menerima....so, sikit jer yg aku hengat. 1 of them, adalam pic kt atas nieh....utk yg m'hidap migrain, amek pokok ni sekali dgn akar....basuh, pastuh rebus....wat minum!

Stop'n pendarahan klu kene gigit pacat

i'm speechlesssssss

Trekking!

Mcm captured by DSLR plak! hehe

Direction 


Hj Adib! One of Us



Rules

Starting Point

Comel giler anak2 mat saleh nieh
Daddy plak yg bwk...mummy kan da penat bwk 9 bln

Dh nama'y masuk hutan, haruslah kotor

Huh! can't wait!

Our Guide! 

Operating time....

huhu......syokkkkk + nice = aku x terkata!

ku di puncak2 pokok..heh~


530m to complete.....terpanjang di dunia!


rs gayat x?

tanpa paku!

45m to achieve!

boley exit klu x mo cont. ketinggian 45m

get set-go

cuak? 

The best shoot ! santekkkk!

klu haus, boley minum..hehe

End
Perasaan = rs nk naik lagi! tp, naseb baek pk'n team....klu x, dah lama aku patah balik......nk naik lagiiiiiii...hehe

1 comment:

  1. weh, aku lepas naik canopy walk kat poring ari tu, sumpah takmo naik lagi..huahuahua..syabas la ko ye tak gayat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...