Sunday, January 8, 2012

Cempedak oh cem....

Mode: Bau dia pOwn dah menambat selera! sluuurrrrpppp

Mungkin skrg nieh mmg tgh musim cempedak....psl hape, klu pi pasar bapak aku a.k.a pasar tani, mmg dari tempat parking kete, dah dapat bau! eceh~nampak sgt menipu...hehe...sO, last week, ms pi pasar tuh, tgk ramai sgt plak yg duk beratur semata2 nk beli goreng cempedak....eh, ker aku silap....goreng cempedak kew cempedak goreng ha? blasah la erk...Bila agak2 da lengang org yg duk beratur tu, aku pOwn pi lah duk sebOk2.....sekali tgk, alahaiiiiii.....x brp nk selera.....psl very lahh the oily & mahal kot! 4@3 singgit..haisyyyy....x jadi laa aku nk beli, padahal anak tekak nieh meronta2 meminta!
Ptg smlm, disebabkan rs teringin yg teramat mengalahkan ibu2 mengandung, aku pOwn bi beli cempedak sebijik! Rm 6 hengget lebih...amatlah tidak sabar nk makan goreng cempedak.....Mendidik diri supaya bersabar, brjaya lahh drag time dr sblm mgrib, ke lepas mgrib! da siap2 pakai plastik sarung tangan segala bagai (x mo lekat getah kt tgn), aku pOwn membelah cempedak tersebut.....tersebutlah kesahhhhhh, terdetik dlm jiwa nurani nieh, apsal cempedak ni x de bau? aku da buang all the plastic wrapped yg membalut badan cempedak nieh, still x de bau....mcm dah agak sesuatu yg x best, tp dek kerana nafsu nk makan goreng cempedak yg membuak2, aku abaikan rs itu.......dah belah keliling badan cempedak tersebut, taraaaaaaa....haisyy, betul la telahan aku! cempedak tuh belum masak lagi boley! muda lagiiiii!!! eeeee, geram! sO, last2, dr nk makan goreng cempedak@cempedak goreng wut so ever, yg jadi'y adalah seperti pic di bawah......hurm, sabojelaaa








































kan dah jadi cem megi! x sampai sejam melantak, dah rs loya & kepala dah tiOng~eh, nieh bukan sebab datang bulan.....hape, igt aku ni Izzah ombak rindu? aptb! hurm, cempedak aku da balut2 dlm sob kabar (surat khabar) kasi dia masak...dah masak nti, siaplah kau....goreng pun sOdap!

5 comments:

  1. kombang yo megi kau tuu..apsal tak cokek skali cili tu..haha

    ReplyDelete
  2. burpppppppppppp...kenyang makan cempedak goreng semalam

    ReplyDelete
  3. mano ado kombang umi dzaff oiiii....elok yo masok tokak den..heh!

    shielalala.....cempedak goreng yg beli x besh!

    ReplyDelete
  4. helllloooooo......aku goreng sendirik hokehhh

    ReplyDelete
  5. wahhhhhh! menarik tertarik! NAK jugakkkk!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...