Saturday, January 28, 2012

Saya sayangggg mak saya



Dalam dunia nieh...org yg aku paling sayang, of coz lah mak aku! which is, aku rs aku lebih syg dia dr aku syg diri aku sendiri....dunno how to share thiz feeling! Aku bersyukur sgt2...sbb, bg aku, anugerah yg tiada tandingan'y...yg Allah dah kurniakan kt aku...is my mum! which is, bak kater mak aku.....perangai aku nieh dah dalam poket dia jerk! hehe.....siyes cannot tipu2!

15 Dec, is my mum's birthday! as usual, aku akan kol....& wish her! mcm biaser, siblings yg lain2 semua malu2 kuceng nk kol mak! but, tahun nieh, x de wakil2! semua kene kol sendirik! haha...padan muka! surprisely to hear, mak cakap, semua dah kol! wahhhhhhh......bagus2! x yah nk malu2 hokeh......mak kan rock! hehe...anak buah aku yg kembar tuh kata, dia siap wat kan menu fav mak.....mee kari.....tp aku rs, tu ibu dia yg wat kan! durg tlg hantar jerk! haha.....x kesahlahhh....asalkan durg remember that day!
Ms birthday abah.....abg......adik....which is, aku ngan angah sebOk2 wat kan kek.....mak dah request...bzday dia nanti nk kek lg best dr ni! hamboihhhh!!!...mungkin mak terlepas pandang yg aku hanya tahu wat 1 jenis kek sahaja...haha....that's why, aku suh abg aku belikan kek secret itu.....& mungkin rezeki mak...on that day yg dia potong kek tuh, ader gak adik2 dia yg balik...so, potong kek depan anak2....adik2....adik ipar dia...bla bla bla.....hehe....serunuk!!! eh silap, berunuk2 kot...(psl serunuk sgt)

Aku tye mak, "mak nak apa?"......& mcm biasa mak akan ckp, mak x nak apa2....simpan duit tuh.....hurm....but, aku dah ader budget utk belikan mak sumthing yg dia duk cakap......hehe...1 benda dah beli....tinggal 1 je lagi.....even mak cakap "X nak", tp...ada aku kesah? =____= & insyaAllah, klu de rezeki, nk wat spect sama2 dgn mak...nk g dentist sama2 ngan mak  (mari2 kiter servis gigi)....my mum takut jumpa dentist hokeh....& aku suka takut2 kan mak! haha....sgt notty! InsyaAllah...ader rezeki utk mak!

Hari tuh, ms aku cuti lama...duk umah, kitorg godek massage chair mak yg x grip kat kaki....bukak punya bukak, dah jumpa masalahnyer....tp brg kene carik hokeh! mana pulak aku nk carik brg2 cenggitu! tp mcm syokk plak wat keje mengarut2 ngan mak! mak pOwn layankan jer aku ni....haha....so sweeet!

Aku bersyukur sbb mak sgt memahami......sgt mendalami mslh anak2 nyer! huhu.....salah satu peristiwa yg aku x dpt lupa....aku ckp kat mak nk ptg rambut...alih2, bila time nk potong, mak pulak yg ptg dulu....(haih! sape yg frust nieh?)

Dah 27 thn lebey aku hidup! tp rasa'y nothing yg aku boley buat utk menggembirakan...membahagiakan hati mak! yes, i felt nothing! apa yg mak buat selama nieh, sgt besar utk aku balas....which is, sampai bila2 pOwn aku x mampu balas.....cuma, aku rs happy bila mak always support aku! support my hijrah.....& bila sampai satu masa...mak remind me....bout my socks.....benda nieh jd bila kami nk kua umah....& dlm kete mak tye..."x pakai stokin ke? mana stokin?" serious that time, rs mcm heaven sgt!!! & 1 more thing, bila balik dr semejid...mak cakap..."bidadari syurga dah balik"....serius, that time rs mcm air mata nieh nk menitik! doa mak....insyaAllah...bialah aku jd bidadari utk mak abah dulu......bukan ker redha Allah kpd aku terletak kpd redha mak abah kpd aku.....tinggi sgt harapan mak tuh...padahal iman anak mak nieh masih tipis....masih tercari2 nur Ilahi....masih berjuang mak! masih merangkak2.....

One more things yg wat mak resah gelisah....nieh diantara wish dia & abah yg aku susahhh nk komen pape.....cuma aku mampu cakap..."mak, jodoh tu Allah dah tentukan....nanti, sampai masa dia datang...."




Sbg tanda kasih & syg seorg anak kpd mak & abah.....ku panjatkan doa ini 5x sehari...dalam setiap solatku....moga kasih syg kita tidak hanya di dunia ini.....malahan akan berterusan hinga ke syurga kelak....aminnnn







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...