Wednesday, January 11, 2012

Fake!

Mode: Trash the FAKE!

Bila baca apa yg kt atas nieh, terasa mcm kena kat btg hidung sendirik x? eh, aku plak! aku tye korg lahh! haha....tp, mmg betul erk! terkadang kan, kiter nieh x nampak the right person juz because the fake person  duk lindung yg right tuh.... boley faham x apa yg aku cb nk sampaikan? eh, jgn la terus tekan button X kt atas tuh! cer baca smpai habes N3 nieh! tralalala....klu rs x salah, knp nk rasa pedas kan! lalala lagik =)

Ni lah yg org duk kata...tp aku x kater pape eh....aku juz cb wat kesinambungan di atas kata2 org ituh...selama hidup nieh, ramai sgt agak'y Fake person duk interrupt! tuh yg menyebabkan agak lambat utk menjumpai the right person! eheh! Hoi, kemonlah....takdir, kene redha & pasrah! mengerti? YUP! absalutely!! redha dgn ketentuan itu sudah semesti'y.....
But for me, FAKE ni juga merupakan satu sebab yg membuat'n terkadang kita x nampak org yg sebetul'y......so, mari berdoa supaya segala yg FAKE pergi jauh dr hidup kita! wat semak-kepala-hotak je kan! aptb...

Kenapa FAKE nieh x bagus?
Haruslahhh mereka ini tidak bagus.....kerana mereka mudah berjanji tp susah nak tepati.....mudah memberi harapan tp sukar nk realisasikan...& konon'y mudah berubah tp sekadar mana perubahan itu....?
well2x!.....Lihatlah kekurangan org lain agar kita tahu kita ada kelebihan......& Lihatlah kelebihan org lain agar kita tahu kita ada kekurangan....bersyukurlah dgn kebahagiaan yg kita miliki......sebab x semua org boley mengecapi seperti apa yg kita kecapi...& bersyukurlah dgn apa yg kita ada..kerana x semua org boley dapat mcm apa yg kita ada......So, bersyukurlah...& perbaiki kelemahan....

Utk diri sendiri, semoga Tuhan pelihara aku dr segala mcm manusia yg FAKE kat dunia nieh.....semoga Tuhan x temukan aku dgn mereka2 yg FAKE ini......x kesahlah as fren or wut so ever.....
& apa yg aku perlu buat, jadilah sebaik yg boley....nawaitu untuk mendapat keredhaan Allah.....berpegang pada janji Allah, org yg baik adalah utk org yg baik....& org yg jahat adalah utk org yg jahat! & jgn menuding jari kpd pasangan kita, sebab ader hikmah Allah jodohkan dia dgn kita.......jgn diukur sebanyak mana kelemahan psgn kita, sebalik'y lihat diri kita terlebih dahulu.......mungkin kita juga begitu, tu sebab jodoh kita juga begitu.

*Aku nk jd baik....supaya aku dapat kawan yg baek2....dapat suami yg baik2 aja & org2 disekeliling aku juga bahek2 belaka.....aminnnnn*

Sekian, fullstop! serius talk...bukan mudah nk jadi bahek! haisyyyy



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...