Saturday, January 28, 2012

Ber'outdoor' di CNY

Mode: Jiwa kita lain2

Outdoor? yes, aku mmg suka! even aku nieh x lahh fit sgt! tp bedal sahaja....aak? (ader aku kesah)
Alhamdulillah, kurniaan Allah yg Maha Mengetahui! Actually, dah lama sgtttttt aku nk g sini...pasal nk sgtttt naik canopy walk....hurm, mmg x sesuwaiii utk mereka yg gayat @ ader darah tinggi @ ader sakit jantung etc!

Rintangan pertama yg aku kene hadap, of coz lahh permission from my mum! abah? hurm, as long as abah tau, dah x jd hal! tp klu dgn mak, details dia nk tau.....seb bahek tido chalet, so dia x delah banyak query sgt....unexpected thing yg mak buat, adalah doa supaya hujan! so, aku x dapat g jungle nite trekking! huhu....sabojela....

The journey bermula on friday nite.....mula2 nk kumpul kat gombak! tp siyes mmg jammed psl org duk sebOk2 nk balik kg kan..sempena CNY....tula, dah 2x cenggini! Ms g gua tempurung dulu pOwn, stuck kat jammed psl org nk balik kg jugak! naseb badan! time cuti2 cenggini lah nk manfaatkan ms yg ada kan....layan jelahh.

Aku text organiser, why not, ikut jalan dalam jerk...ikut nismilan-pahang! nk elak lalu LPT yg cnfirm2 kete akan bergerak mcm siput! huh~organiser reply text.....boley on cdgn tuh...but aku kene setelkan bdk2 haku! eh, bdk2 aku? mcm sengal la plak phrase tuh...yela, wut i means is, kawan2 aku yg folo trip nieh....ting-tong-ting-tong...okeh, agreed! last2, durg park jer kete kt umah aku......yg aku nieh plak, yg sukeeeee wat keje last minute, hr jumaat tu jugaklah br nk g anta repair kete mana yg patut....al-maklum nk jalan jauh. So, plus-minus, kul 6 lebey br sampai umah! mmg x dan lah nk lelap kejab, konon nk wat stock nk drive jauh malam nanti....pastu, pas maghrib, br nk start packing.....time tuh, Ina da sampai! aku duk malas2 lagi nk pckg! memasing da kebulur! by 9.30pm, dah siap packing, gerak pi alamanda jab! time nieh la br nk carik torchlight bagai! wut the!!!! haha.....siyes last minute!!! nk makan, tgk, fastfood sume da nk tutup! duk carik2, shielalala da kol! dia da ader depan umah! haha......betul punctual minah tuh! bukan kate'y gerak dr rawang kul 10? haisyyyy.....cancel nk makan! tahan lapo!......rushing balik umah....

Amek beg, kasi padat masuk kete....jalan! singgah petronas jab! sempat lagi g bayar hutang! wakaka......boley plak mesin cash deposit sangkut! seb bahek da selesai.....jam kat dashboard kul 11.27pm....layan Lekas h/way......bawak dgn lemah lembut, 12:08am, dah selamat sampai ampangan!!

Sempat melantak bihun sup! okeylahhhh, wat alas perut yg kebulur giler (pdhl tghhr td aku dh melantak nasi dgn ikan bakar 2 ekor kat Dengkil)...Lega gak kt hati nieh, bila organiser bg tau...kita tggu lg 1 team...mereka nieh 1st place Explore Race Malaysia-Musim Pertama....blurrppp, aku tergamam jab!



















2 comments:

  1. ;taw pon aku ni mmg punctual..wakaka..ko mmg lemmmm kannn??suka last min..eeeee

    ReplyDelete
  2. ko bosan duk umah kannnn..ko x sabar nak g jalan kannnn.....tu sbb ko gerak awal....huh!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...